اجرای پروژه اصلاح نژاد دام سبک روستایی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای پروژه اصلاح نژاد دام سبک روستایی " همزمانی فحلی و جفتگیری کنترل شده" به تعداد ۳۰۰۰ راس در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید آل آقا مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : این پروژه در سطح گله‌های گوسفند استان در حال اجراست.

او به اهداف اجرای پروژه اشاره داشت و گفت : هدف از اجرای این طرح که شامل همزمان سازی فحلی و جفتگیری کنترل شده با استفاده از هورمون سیدر می‌باشد منجر به افزایش بره زایی و دوقلوزایی و بره گیری خارج از فصل در سطح گله‌های گوسفند داشتی استان می‌شود.

او با بیان اینکه دامداران متقاضی طرح مذکور می‌توانند تقاضای خود را برای اجرای پروژه در گله‌های خود به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان ارائه دهند گفت: دامداران بایستی شرایط اجرای پروژه را داشته باشند.

آل آقا سپس به شرایط اجرای پروژه اشاره داشت و افزود: دامداران آگاه و واقف به اجرای طرح بوده و اطلاعات لازم را از کارشناسان جهاد کشاورزی کسب نمایند.

او گفت: دام‌های مورد نظر بایستی دارای پلاک ۱۵ رقمی هویتگذاری شده باشند، دارای تعداد میش مولد کافی حداقل ۵۰ راس برای اجرای طرح و دارای تعداد قوچ کافی به ازاء هر ۷ یا ۱۰ راس میش یک راس قوچ مناسب داشته باشند.

او دیگر شرایط اجرای پروژه را توانایی دامدار برای اجرای برنامه فلاشینگ (جیره لازم برای اجرای طرح مذکور) تغذیه تکمیلی یک هفته قبل از سیدرگذاری اعلام نمود.

او افزود: جهت انجام عملیات همزمانی فحلی حداقل ۴۵ تا ۵۰ روز از زایش میش‌ها گذشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.