برزگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف کردن ۴ صفر از پول ملی به تنهایی کفایت نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: همزمان با حذف ۴ صفر از پول ملی اگر بتوانیم پول‌های سرگردان را به سمت تولید سوق دهیم، ایران در آینده جایگاه خود را در اقتصاد بین الملل پیدا می‌کند.

حذف کردن ۴ صفر از پول ملی به تنهایی کفایت نمی‌کندشهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: حذف شدن ۴ صفر از پول کشورمان جریان شتاب تورم را کم می‌کند و ارزش پول ملی از نظر پرستیژ جهانی تا حدودی حفظ می‌شود، اما مکانیسم‌های حفظ ارزش پول تنها  کم کردن صفر از پول نیست، بلکه راه‌های دیگری را هم می‌توان اتخاذ کرد.

او افزود: به نظر من تنها حذف کردن  ۴ صفر از  پول ملی کفایت نمی‌کند و  در کنار آن باید یک سری نکات دیگر از جمله اصلاح ساختار نظام بانکی کشور، بالا بردن کیفیت و کمیت تولید کالا‌ها را هم رعایت کرد  تا ارزش پول ملی حفظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: اگر  چند سال یکبار  تعدادی از صفر پول  ملی را حذف کنیم، ارزش ریال با دلار یا پول‌های دیگر که ارزش خود را حفظ کرده‌اند برابری پیدا نمی‌کند، بلکه در کنار آن باید از اقداماتی مانند چاپ کردن بدون پشتوانه پول، ایجاد نقدینگی بیش از اندازه در جامعه را جلوگیری کرد تا پول سمت و سوی خود را پیدا کند.

برزگر ادامه داد: پول باید در اقدامات تولیدی کشور هزینه شود، در غیر این صورت مطمئنا اگر امروز ۴ صفر را حذف کردیم بدون شک در سال‌های آینده بازهم این سیاست تکرار می‌شود.

نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمان با حذف ۴ صفر از پول ملی اگر بتوانیم نقدینگی موجود در جامعه  را رعایت و پول‌های سرگردان را به سمت تولید سوق دهیم،  ایران در آینده جایگاه خود را در اقتصاد بین الملل پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
در حالی که دولت محترم، نه تنها هیچ کاری برای رونق اقتصادی نمیکنه بلکه عمداً یا سهواً ارزش پول ملی رو کاهش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب اشتباهه حذف صفر اررش پول ملی پاین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
شما تورم را رفع کن بقیه بازیها را بگذارید کنار
آخرین اخبار