محاکمه متخلفان جام جهانی ۲۰۰۶ به تعویق افتاد

شیوع ویروس کرونا جلسه محاکمه متهمان متخلفان عالی رتبه جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه رسیدگی به اتهامات سه مقام سابق عالی رتبه فدراسیون فوتبال آلمان و یورس لینزی، دبیرکل سابق فیفا، در خصوص تخلف در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

براساس گزارش‌های موجود در آلمان، قاضی سیلویا فری به یک شاهد متخصص دستور داده است این موضوع را بررسی کند که آیا تئو زوانزیگر، یکی ازروسای پیشین فدراسیون فوتبال آلمان و هورست اشمیت، دبیر کل سابق این فدراسیون، به لحاظ جسمانی آمادگی لازم را دارند تا برای حضور در دادگاه به بلینزونا در نزدیکی مرز ایتالیا سفر کنند.

تنها لینزی برای شروع محاکمه وارد دادگاه شد و پس از او هم ولفگانگ نیرزباخ رئیس پیشین فدراسیون فوتبال آلمان به طرز غافلگیرانه‌ای در دادگاه حاضر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که اگر زوانزیگر، نیرزباخ و اشمیت در دادگاه حاضر نشوند، قاضی دستور خواهد داد که آن‌ها به صورت غیابی محاکمه شوند.

در کیفرخواست دادستان‌های فدرال سوئیس ادعا شده است که لینزی، زوانزیگر و اشمیت به طور مشترک مرتکب کلاهبرداری شده اند و نیرزباخ با گمراه کردن هیئت نظارت بر کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۰۶، در این کلاهبرداری با آن‌ها همدست بوده است.

بحث اصلی در این پرونده پرداخت حدود ۶.۷ میلیون یورو است که گفته می‌شود برای رشوه دادن به اعضای کمیته اجرایی فیفا (که از آن زمان به بعد به شورای فیفا تغییر نام داد) که برای تعیین میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ حق رای داشت، استفاده شده است.

این چهار مقام، هرگونه تخلفی را انکار می‌کنند، در حالی که فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند مبلغ پرداخت شده وام شخصی بود که توسط فرانتس بکن باوئر از طریق فیفا از رابرت لوئیس - دریفوس، رئیس اجرایی آدیداس گرفته شده بود.

گفته می‌شود که همین میزان مبلغ توسط بکن باوئر به محمد بن همام، نایب رئیس پیشین و محروم فیفا پرداخت شده است. بکن بائر هم مظنون جنایی است، اما به دلایل مشکلات جسمانی کیفرخواست علیه اوصادر نشده است.

روزگذشته نیرزباخ در دادگاه حضور داشت که قاضی از یک شاهد متخضص درخواست کرد تا مشخص کند که آیا زوانزیگر و اشمیت برای حضور در دادگاه از سلامتی کافی برخوردار هستند. یا خیر.

به نظر می‌رسد که هر چهار متهم به دلیل شرایط سن در معرض خطر بسیاری برای ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

نیرزباخ گفت: "من باید این خطرات جانی را بپذیرم، زیرا می‌خواهم سرانجام از شر کابوس این دادرسی چهار ساله خلاص شوم. "

این ویروس کرونا تاکنون ۱۲۴۰۰۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از ۴۵۹۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.


بیشتر بخوانید: کرونا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی فوتبال در قاره آمریکای جنوبی را به تعویق انداخت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار