نفریه مطرح کرد؛

شهریه مهد‌های کودک به خانواده‌ها عودت نمی‌شود/ ابتلای ۶ نفر از مددجویان بهزیستی به کرونا

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره خدمات بهزیستی با شیوع ویروس کرونا، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نفریه رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت و گوی تلویزیونی درباره تشریح خدمات بهزیستی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قرار دادهای  مهدکودک ها با والدین  ۱ ماهه، ۳ ماهه و یا ۶ ماهه است که طبق این قرار دادها مبالغ پرداخت شده به دلایلی مانند آلودگی هوا، بارش باران، برف و..که منجر به تعطیلی مهد شود بازگردانده نمی شود.
وی بیان کرد:در سراسر کشور  بیش ۱۵ هزار مهدکودک وجود دارد که ۶۵۰ هزار کودک و ۱۵۰ هزار پرسنل در مهد‌های کودک مشغول هستند.
نفریه گفت:براساس این که سرمایه گذاران مهدکودک ها دچار ضرر و زیان فراوان شده اند،جلساتی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که مشخص شد این شغل جزء شغل های متضرر محسوب می شود که مقررشد دولت باحمایت هایی همچون معافیت مالیاتی، بخشودگی بیمه و دریافت تسهیلات بانکی بخشی از ضرر آن‌ها را جبران کند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور افزود: باید منتظر باشیم تا تسهیلات دولتی به مهد‌های کودک تعلق گیرد بعد برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا خانواده‌ها هم متضرر نشوند.

وی ادامه داد: مددجویان بهزیستی شامل سالمندان، کودکان، معتادان بیماری روانی مزمن، معلولان هستند که جزء گروه‌های پر خطر هستند و مرگ میر  نیز به دلیل شیوع  ویروس کرونا در این‌گروه‌ها زیاد است به همین دلیل اولین بخشنامه بهزیستی برای جلوگیری از شیوع کرونا در تاریخ ۵ بهمن ماه به مراکز ارسال شد.

نفریه اضافه کرد: در تاریخ ۲۷ بهمن ماه بخشنامه جدید ارسال کردیم و مراکز را به نوعی قرنطینه کردیم با شیوع اولین مورد مشکوک برای تمام مراکز دستورالعمل خاص پیش بینی و ارسال شد که توانستیم تا حدودی کنترل کنیم و همچنین آموزش‌های لازم را به پرسنل مراکز داده شد.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مراکز شبانه روزی بیش از ۱۰۰ هزار مددجو داریم، افزود: سرانه ۳۰ هزار تومانی برای هر نفر داده شد که بتوانند مواد ضدعفونی و تهیه کنند برای معلولان که شدت معلولیتشان شدید و خیلی شدید است نیز سرانه ۲۵۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برای تهیه مواد ضدعفونی کننده واریز شد.

وی ادامه داد: به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ بهزیستی نیز ۷۰۰ هزار تومان واریز شد همچنین خدمات خط تلفنی را افزایش دادیم که  از ۸ صبح تا ۸ شب ارائه خدمات به صورت رایگان می‌دهند و مردم میتوانند مشکلات روانشناختی خود را با تماس با خط تلفنی ۱۴۸۰ برطرف کنند و مراکز مشاوره و روانشناختی حضوری بهزیستی نیز برای موارد حاد آماده خدمت رسانی هستند.

نفریه گفت: درحال حاضر ۱۴ مورد مشکوک از مددجویان بهزیستی که بیشتر برای گروه‌های سالمندان، کمپ، بیماران روانی مزمن هستند، شناسایی شده و ۶مورد مثبت اعلام شده است که پس از سپری کردن دوران درمان و نقاهت به مراکز باز می‌گردند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر تنها مشکل ما رفت و آمد پرسنل است حتی برای آن‌هایی که در بیمارستان‌ها در حال خدمت هستند و  ممکن است آلوده باشند و وارد مراکز شوند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پیش دبستانی ما هزینه فروردین و اردیبهشت را به خانواده ها عودت داده است ولی خانواده ها معترض هستند، چرا دولت یا سازمان بهزیستی یک ابلاغیه رسمی اعلام نمیکند تا همه از این سرگردانی نجات پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
وقتی قرار نیست پولی به خانواده ها عودت بدهند، چرا باید ضرر کنند؟ اتفاقا این خانواده ها هستند که متضرر می شوند
Germany
پریسا امین نظر
۱۸:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
چرا نباید عودت بدن .بچه های ما ته توی مهد بورن نه مواد غذایی استفاده کردن
مسخره هست تا اخر خرداد هم تسویه کزدیم
آخرین اخبار