هانی زاده درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واشنگتن مانعی برای تحقق صلح هرمز در منطقه

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی‌ها با اقدامات تفرقه افکنانه خود مانع اجرایی شدن طرح صلح هرمز در منطقه می‌شوند.

صلح هرمز/ دپوحسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا  و تحلیلگر مسائل منطقه در گفت ‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات درمنطقه با ارائه طرح صلح هرمز اظهار کرد: طرح صلح هرمز که از روحانی در نشست سازمان ملل ارائه شد مورد استقبال کشور‌های جهان قرار گرفت.


هانی زاده خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح ایران برای برقراری صلح در خلیج فارس بهانه حضور قدرت های فرامنطقه ای را از بین می رود و دیگر امکان حضور در خلیج فارس رانخواهند داشت.

او ادامه داد: ایالات متحده آمریکا به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس فشار آورد تا از پذیرش این طرح خودداری کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تلاش ایران در برقراری ثبات در منطقه اظهار کرد: طرح ایران کاملا منطقی، عادلانه و مبتنی بر واقعیت‌های موجود در منطقه است، اما آمریکایی‌ها با اقدامات تفرقه افکنانه مانع از اجرایی شدن طرح صلح هرمزمی‌شوند.

هانی زاده تصریح کرد:ایران تلاش می‌کند کشور‌های منطقه از طریق رایزنی و گفت وگو به حل و فصل مشکلات خود بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه ای به همگرایی دست پیدا کنند.کشورمان درصدد است که تامین امنیت غرب آسیا و خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه عاملی شود تا راه برای حضور نظامی نیروهای خارجی بسته شود اما آمریکا همواره  عامل بی ثباتی در منطقه و خلیج فارس بوده و مانع همگرایی و صلح  میان کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار