مرکز جامع درمانی و توانبخشی هلال احمر، آماده پذیرش مبتلایان به کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان با ظرفیت پذیرش و بستری ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس آماده ارائه خدمات است.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه آیین افتتاح مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین استان مقرر شد با توجه به نیاز افزایش ظرفیت پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در سطح خوزستان زمینه استفاده از سایر مراکز درمانی متعلق به دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

او افزود: یکی از مراکز پیش بینی شده نیز مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان (بیمارستان طالقانی اسبق) بود که به منظور همکاری‌های فرا بخشی و با مشارکت معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان و پیگیری و تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تجهیز و آماده ارائه خدمت به هم استانی‌های شد.

خدادادی با اشاره به راه اندازی شعبه دوم داروخانه هلال احمر، استقرار مرکز تصویر برداری و آزمایشگاه در این مرکز تصریح کرد: اکنون مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی در ستاد مقابله با ویروس کرونا توانایی پذیرش و بستری ۱۰۰ بیمار مبتلا به این ویروس را داراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: بنا بر مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته مقرر شده است معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور نیز نسبت به تجهیز بیش از پیش این مرکز به جمعیت هلال احمر استان مساعدت لازم را به عمل آورد.

او در پایان با اشاره به سایر فعالیت‌های اجتماع محور این جمعیت در مقابله با شیوع و اپیدمی کرونا ویروس در خوزستان به نقش فعال جمعیت هلال احمر استان در تولید محتوا، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهرستان‌ها و برپایی ایستگاه‌های آموزش پیشگیرانه در شهر‌های استان با تلاش شبانه روزی اعضای داوطلب هلال احمر اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.