۵ روز مانده تا سال ۱۳۹۹؛

بازار خشکبار و شکلات شب عید متاثر از ویروس کرونا / نرخ شکلات و آجیل مشخص شد

با وجود آنکه کمتر از پنج روز به سال جدید زمان باقی است، تقاضای چندانی در بازار خشکبار و شکلات وجود ندارد.

تاثیر بیماری کرونا بر بازار خشکبار و شکلات شب عید/به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید یکی از بازارهای پر طرفدار، بازار خشکبار و شکلات است که امسال شیوع بیماری کرونا تا حدی از رفت و آمد در این بازار کاسته است.

با وجود آنکه کمتر از پنج روز به سال جدید زمان باقی است، بررسی های میدانی نشان می دهد که تقاضای چندانی با شیوع بیماری کرونا برای خرید آجیل و خشکبار وجود ندارد، این در حالی است که مسئولان امر نظر متفاوتی در این باره دارند.

علی رغم ثبات قیمت شکلات، فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است اما مسئولان اتحادیه آجیل و خشکبار معتقدند که با گسترش بیماری کرونا و ازدیاد مصرف خوراکی های گرم همچون خشکبار، بازار تا حدی رونق گرفته است.

گزارش های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو پسته از ۱۵۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۹۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۴۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، فندق ۶۵ هزار تا ۱۲۰ هزارتومان، انجیر خشک ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، آجیل چهار مغز ۲۰۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان، آجیل مخلوط ۱۱۰ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان و تخمه کدو گوشتی ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان است.
 
یکی از فروشندگان آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر شیوع کرونا بر بازار آجیل و خشکبار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، استقبال برای خرید آجیل و خشکبار در این بازار کاهش یافته است که با ادامه این روند بسیاری از واحدهای صنفی قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت بازار خشکبار و شکلات در پی شیوع ویروس کرونا و نوسان نرخ ارز با خبر شویم:

کاهش ۴۰ درصدی فروش شکلات / ویروس کرونا بر رکود بازار شکلات دامن زد

جمشید مغازه ای رئیس اتحادیه بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت شیرینی و شکلات در بازار  شب عید خبر داد و گفت: با توجه به آنکه شیرینی و شکلات جز کالاهای لوکس سبد خانوار به شمار می رود، از این رو در شرایط فعلی اقتصاد افزایش قیمتی در دستور هیچ از کارخانه های تولیدی نیست.

وی با اشاره به اینکه رکود بر بازار شیرینی و شکلات حاکم است، افزود: کمبود عرضه مواد اولیه همچون شکر و روغن موجب شده تا کارخانه های تولیدی در تولید با مشکلاتی مواجه شوند به طوریکه همانند سال های گذشته رونق نداریم.
 
مغازه ای ادامه داد: علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه، کارخانه های تولیدی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد در ابتدای سال قیمت محصولات خود را افزایش دادند و به سبب کاهش قدرت خرید خانوار برنامه ای برای افزایش مجدد ندارند.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان درباره تاثیر ویروس کرونا بر بازار شب عید تصریح کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار، بازار شب عید قابل پیش بینی نیست، اما برآوردها نشان می دهد که فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

نوسان نرخ ارز تاثیری بر بازار آجیل و خشکبار نداشت/ نرخ مصوبی برای اقلام آجیل و خشکبار وجود ندارد

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار شب عید اظهار کرد: با توجه به توصیه پزشکان و کارشناسان تغذیه مبنی بر مصرف خوراکی های گرم به دنبال شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به شب یلدا نوسانی نداشته است، افرود: اگرچه با نوسان نرخ دلار، قیمت اقلام آجیل و خشکبار افزایش می یابد، اما اعضا به سبب رکود بازار در ماه های اخیر به دنبال گرانی کالا نیستند.

احمدی با اشاره به اینکه نرخ مصوبی برای خرید آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: با وجود تعداد معدود فروشندگان عمده و فاکتور مشخص آنها، آجیل فروشان عمده موظفند ۳ درصد و خرده فروشی ها ۱۰ درصد سود لحاظ کنند.

این‌مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در تامین آجیل و خشکبار وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و عرضه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار وجود ندارد.
 
به گفته وی، با وجود عرضه مناسب محصولات آجیل و خشکبار پیش بینی می شود که نوسانی از حیث قیمت در بازار رخ ندهد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا و کسادی صنوف، میزان فروش آجیل و خشکبار قوت گرفته است.

به گفته وی، با توجه به فراوانی تولید پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد و مردم هر گونه گران فروشی را می توانند به اتحادیه و سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

گسترش ویروس کرونا تقاضا برای خرید خشکبار در بازار را بالا برد!

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار وجود ندارد، اظهار کرد: در شرایط عادی با افزایش نرخ ارز، قیمت آجیل و خشکبار گران می شود، اما هم اکنون به سبب کاهش صادرات ناشی از بیماری کرونا شاهد روند افزایش قیمت نیستیم.

وی افزود: گسترش بیماری کرونا و تاکید بر مصرف مواد مغذی موجب شده تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار در بازار افزایش یابد.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و توزیع مناسب کالا، افزایش قیمتی در بحث اقلام آجیل و خشکبار نداریم.

گفتنی است طبق گفته های فعالان صنعت آجیل و خشکبار، علی رغم آنکه با گسترش ویروس کرونا، مردم به سبب تامین انرژی لازم و مقاومت در برابر ویروس به خرید آجیل و خشکبار روی آوردند، اما این اطمینان خاطر را به مردم‌می دهیم که هجوم‌ افراد برای خرید آجیل و خشکبار تاثیری بر وضعیت قیمت در بازار نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نه به گرانی
۱۲:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
اولا که امسال به خاطر کرونا آجیل خطرناکه خوردنش ممکنه کسی سرفه کرده باشه یا دستمالی شده باشه یا... از کرونا هم گذشته باید با نخریدن تحریم کنیم که مجبور بشن قیمت هارو بیارن پایین !! پس نه میگیم به آجیل امسال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
MeysaM
۱۸:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اخه امسال بیماری هم اومده بازم آجیل پسته بادام گرونتر شده...یه نگاه به دیگران هم نمیکنن که استقفرلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بیخودی خودمون رو خسته نکنیم خیلی از عزیزان متاسفانه اهمیت نمیدن آجیل میخرن وباهاشون هم سلفی میگیرن
اصلا عید چیه؟ مثل روزهای دیگه چیزی عوض نمیشه جز گذر عمر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام به نظر من همون طور که میگن استفاده از خشکبار و چیزای گرم ضد کرونا هستش باید بخرید امسال خودتونو به کشت بدید که چی بیماریه شوخی که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
با توجه به باز بودن محصول و رفت و امد و احتمالا سرفه و یا عطسه که در حوالی محصول اتفاق میافته و رعایت نکردن بیشتر مشتریان مبنی به دست زدن به خشکبار قبل از خرید امسال نخریدن این محصولات بسیار پسندیده است ولطف زیادی در حق کادر مظلوم بیمارستانی کردیم-
Germany
میم
۰۰:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام .من و همسرم هر دو شاغلیم .البته شغل آزاد داریم . برای اینکه فرهنگ جا بیفته که وقتی جنسی گرونه نخریم پارسال هم آجیل نخریدیم .خیلی ها از ما یاد گرفتند و نخریده بودند .مگه مردیم؟مگه تافاق خاصی افتاد؟بیایید همگی دست به دست هم بدیم .جز خود ما کسی برایمان کاری انجام نخواهد دا ید مطمئن باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
امسال خرید بی خرید هرسال چقدر گرون به مردم فروختند امسال هیچی نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ویروس روی ان می نشیند وقابل خوردن وشستن نیست امسال اجیل نخورید
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۸:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
پارسال، نه به آجیل،
الان، نه به دید و بازدید،
سال دیگه، نه به ؟
جای خالی را با کلمه مناسب پر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۶:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ان شا الله رو دستشون میمونه کپک میزنه
Iran (Islamic Republic of)
عای
۱۵:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ای شده نخرید نخرید خود ب خود میاد پایین همه چیز چرااااا
Iran (Islamic Republic of)
بی پول
۱۴:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با عرض معذرت اگر مردم ما کمی همت کنند عقلشونو بکار بندازن وقتی جنسی گران میشود نخرید. اصلا بیاییم کرونا این حرفا نبود باز چی؟ بازهم میرفتین با وجود گرانی هر طور شدا مقداری لز پولتان را خرج آجیل می کردین . بیایید دست با دست هم بدهید زرنگ باشین وقتی بازار کساد بشود خودشان مجبورند در قیمتها تجدید نظر کنند. خیلی کشورهای پیشرفته همینطورند وقتی کالایی گران میشود آن را تحریم میکنتد و نمیخرند نمونه اش سیب زمینی و پیاز چقدر و چند وقت میتوانند توی انبار نگه دارند بالاخره و مجبور به فروش ارزانتر میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا وخانم پولدار یکبار هم شده فرهتگ این
رو داشته باشین که با نخریدن
کمی مثل افراد معمولی این کشور باشین
یک سال عید معمولی باشین متل 90،درصد مردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آقا وخانم پولدار یکبار هم شده فرهتگ این
رو داشته باشین که با نخریدن
کمی مثل افراد معمولی این کشور باشین
یک سال عید معمولی باشین متل 90،درصد مردم
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خشکبارخطرناکترینه هیشکی نمیخره رودستتون بمونه انشالا بااین گرانی
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خیلی گرانه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
عجبا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اخه مگه یه مستمری بگیر ماهیانه چقدر درآمد داره که بخواد 250تومنش بزاره واسه پسته و آجیل. ما چندین ساله آجیل های شب عید و یلدامون کرونا زده و چیز عجیبی نیست امسالم روش.
United States of America
حسن
۲۰:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام واقعا واقعا قیمت ها بالاست.
ماکه خداروشکر دستمون به دهنمون میرسه ولی خدابرسه به داد فقیرا
بهترین دین انسانیته بخدا
Iran (Islamic Republic of)
خوم
۱۲:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خوبه که دستت بدهنت می ره همه دستاشون به دهنشون‌می رسه فقط بعضی ها دستهای بقیه ب دهنشون می رسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خب فروشنده آجیل، آجیل رو گرون میخره و باید یه چیزی بکشه روش یا نه؟ قیمت مغز بادام عمده فروشی 140هزار تومنه. قیمت بادام هندی سایز متوسط عمده فروشی 190 هزارتومنه. فروشنده از خداشه که قیمت بیاد پایین.قبلا بادام هندی عمده فروشی 58 تومن بود فروشنده ها هم میدادن حدود 70 تومن همه هم میخریدن . الان 190 تومن میخرن میدن حدودن 210 تومن خیلیام نمیخرن (البته تقصیری هم ندارن گرونه خب).منفعت کدوم برا فروشنده بیشتره(از لحاظ درصد سود)؟ گرونی آجیل رو باید دولت با برخورد با عمده فروشا و دلالا پیگیری کنه نه از طریق مغازه دار (پ.ن:قیمتایی که گفتم با تقریب خیلی زیادی درستن چون ما خودمون مغازه آجیلی داریم و قیمتای عمده و خرده دستمونه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کاملا مشهوده که توی این صنفی هرکی توی این شرایط خشکباربخوره یعنی خوردن کرونا چون محل تجمع ویروسه منکه نمی‌خورم بااینکه قبلا خیلی میخوردم چون اعضای ی خانواده بخاطر استفاده ازهمین آجیل مبتلا شدن به کرونا نخوریم که ن می‌میریم اونم بااین قیمت چه خبره حالا خداراشکر صادرات درکارنیست وگرنه پسته 350 بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بله امسال خطر بیماری خیلی زیاده و فروشنده ها باید خیلی خیلی دقت کنن (که اکثر فروشنده ها هم این کارو نمیکنن) البته چون میشه آجیل رو یه ربع روی گاز تو خونه تفت داد تا این ویروس از بین بره.ما که خودمون برای مصرف خودمون این کار رو میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
کاملا حرفتو قبول دارم
-
ایرانی
۱۹:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
آرزو میکنم روزی برسد که مردم به چنان بلوغ فکری وعملی برسند که درحالیکه در جامعه زندگی میکنند دنبال منفعت فردی نروند وبا نخریدن کالای گران به تولی کنندگان ومصرف کنندگان آسیب نزنن، نوسان زیاد قیمت فقط به نفع دلالهاست ووقتی عده ای پولهای کان باد آورده بدست میارن شروع به خراب کردن بازار میکنن که دودش فقط تو چشم مصرف کننده وتولید کننده میره.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
مغزها و تخمه ها مادر کرانا است اقا نخرید...
Japan
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اینقدر بی انصافانه قیمت‌ها را افزایش می دهد و باعث می شود قیمت‌های هایپر مشارکت‌های شمال شهر تهران در دورترین شهرها و روستاها با وصعیت اقتصادی پایین نیز همان قیمت‌ها ارائه می شود. چرا دروغ بیا برات به نصف قیمت‌ها بخرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
یکی از معضلات در این بازار نداشتن پوشش مناسب بر روی سبد خشکبار در مغازه هاست که براحتی در معرض آلودگی قرار دارند به ویژه که بیشتر مردم از روی عادتی اشتباه برای بررسی به خشکبار دست می زنند که باعث انتقال راحتتر و سریعتر آلودگی به خشکبار می شود .
نکته دیگه اینکه تخمه ژاپنی اشتباهه ، درستش تخمه جابنی است که یه منطقه در کشور خودمان است که به تولید انبوه هندوانه برای تخمه با کیفیت بالا مشهور است .
Iran (Islamic Republic of)
..‌
۱۳:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
این قیمتا رو از کجا آوردین آخه؟؟؟
تو شهر ما ارزونتره حالا همینجوری بگین بگین تا مغازه دارای ما هم گرونش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
حقوق یک ماه رو باید بدید از هر کدوم ۵۰۰ گرم بخری
کشاورز زحمت می کشه سود اصلی رو دلال میبره
تنها راه اینه که شرکتهای تعاونی برای کشاورزان آماده باشه برای عرضه محصول
دست دلال کوتتتتتتتاه بشود مسئول محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مسئولین محترم اعلام کردن چون کالای صادراتی است بر اساس قیمت جهانی محاسبه میشه قیمت جهانی هم که به دلاره حالا چه 4200 چه 8هزار چه 15 هزار تومن قیمت واقعی است من فقط ماندم ماچه گناهی کردیم پول مملکت ریال هست کارمندان و معلمان به ریال حقوق می گیرین بازاریا و غیره ذالک باید دلاری جنسشون رو بفروشن حتی حقوق پزشکا هم دلاری هست سه برابر شده اونی که حقوق کم می گرفن هنوز کم می گیره میان تو آمار میگن درآمدشون کمه و اونی که چن ده ملیونی درآمد داشت شده چند صد میلیونی در آمد بالا هم که راه در رو میرن از مالیات معاف براشون این قیمتا مهم نیست آمار میدن خشکبار فروش مناسب داخلی داره آخه کی پول داره بره با این قیمتا بخره جدا طوری شده آجیلی که قدیم فقیر جماعت زیاد تو خانه داشت می ماند خراب می شد می رفت خوبشو از بازار می گرفت بچه مشت مشت می خورد الان خرابشو قیمت خون مردم باید بگیره دونه دونه بشمره یه دونه بده بچه این اصطلاح کالای صادراتی راه حل قانونی گران فروشی شده ما تو ایرانیم واحد پولمون ریال هست تولید کننده ریال خرج می کنه به چه حقی فروشنده ها به دلار قیمتاشون میره بالا و پایین دلاری که الان ارزشش شده هیزم شومینه تو ایران بخاطر تحریما دلاری که خارجیا بانکاشون بهمون نمیدن دلاری که میگن عرضه و تقاضا قیمتش میره بالا میگن دلار نیست گران میدم نمیگن اون همه دلار داریم بلوکه شده نمیگن کشور خارجی جنس بردن پولشو نمیدن میگن بلوکس (دزدی روز روشن) بهد جنسی که تولید کننده داخل تولید کرده دلارش نمیرسه داخل همون جنس هم بخاطر صادراتی بودن قیمتش داخل میره بالا همون جنسی که پولش بلوک شده دارن ضررشو از من و تو داخلی ایرانی میگیرن که صادراتی هست نمیرن از حلقوم اون دزدا بکشن در .مظلوم گیر آوردن کارمند و معلم تو دستگاه دولتی وقتی برنامه می ریختن مردم نگران بودن در آمدشون مناسب نباشه دولت تضمین داد که هرکدام 3 سکه طلا ماهانه می گیرن تو قوانین کار ثبت شد تا مردم بیان کار کارمندی و معلمی کار تولیدی و هنری و کشاورزی نکنن کار مردم رو تو ادارات راه بندازن معلما درس بدن وقتشون رو اینجا بگذرونن اون اولا گفتن قیمت سکه اینقدر ریال معادل 3 سکه رو ماهانه دادن یه چند وقتی شد سکه از یادها رفت گفتن اینقدر ریال حقوق دیگه درآمد مبنای قیمت سکه نداشت حالا بازاری و غیره آمده درآمد مبنای دلار داره بقیه هنوز درآمد ریال دارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
حقشونه این همه گرون میدن، چه عیدها و یلداهایی که ما بخاطر گرونی آجیل نداشتیم، من از اوله عمرم تا حالا فقط یک دونه بادم هندی خوردم اونم تو نمایشگاه بوده ،
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا قربانزاده
۱۳:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با عرض معذرت ولی بعضی ها از جمله همین آجیلی ها حقشونه چون شب عید و شب یلدا هیچ رحمی به ملت نمی‌کردند و تا حد توان‌شون آجیل رو گرون به مردم می‌فروختند.
امیدوارم این براشون درس عبرتی شه که تو شرایط خاص هم گرون فروشی نکنند
France
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
قابل توجه احتکار کنندگان آجیل عید دلتون خنک بشه امسال کسی آجیل نمیخره.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بالاخره چیشد؟ خودتون فهمیدین چی نوشتید؟ گرون شد یا ارزون؟
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام، این رقمها که در گزارش اومده به نظر من بازهم بسیار نرخ گرانیست، آجیل و خشکبار به این قیمتها نمی ارزه، و بهتره که قیمتش خیلی پایین تر بیاد، به امید روزهایی که هر کالایی برای هموطنانم ،خریدش راحت بشه، آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
در گرفتاری‌های روحی، معنوی، جسمی، مادی توجه و توسّلتان به این اسم شریف باشد. خدا شاهد است بنده مکرّر گرفتاری‌های مختلفی داشتم مخصوصاً در فشارها و ناراحتی‌های خارجی با این ذکر نتیجة قطعی گرفته‌ام. ذکر «یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
یکی از معضلات در این بازار نداشتن پوشش مناسب بر روی سبد خشکبار در مغازه هاست که براحتی در معرض آلودگی قرار دارند به ویژه که بیشتر مردم از روی عادتی اشتباه برای بررسی به خشکبار دست می زنند که باعث انتقال راحتتر و سریعتر آلودگی به خشکبار می شود .
نکته دیگه اینکه تخمه ژاپنی اشتباهه ، درستش تخمه جابنی است که یه منطقه در کشور خودمان است که به تولید انبوه هندوانه برای تخمه با کیفیت بالا مشهور است .
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بالاخره ما نفهمیدیم که آجیل فروشیا کارشون سکه شده یا کساد؟!!!
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
قیمتها رو بیارن پایین و در حد واقعی ببینید مردم میخرن حتی با همین اوضاع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اگه هم کرونا نبود با این قیمت ها قابل خریدن نبودن
انشااللاه که هیچوقت کسی نخره تا ارزون بشه مثلا پسته بشه کیلو ۱۰ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
پسته کیلوی 50 هزار تومان عادلانه بنظر میرسه . تو مملکت ما هیچی جای خودش نیست و رانت و بی تفاوتی حرف اول را میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
چطور اون موقع که آجیل رو قیمتش رو سه چهار برابر کردید فکر مردم نبودیم و نمیگفتید ورشکست میشید الان که یه مقدار قیمت آجیل اومده پائین میگید با این اوضاع خیلی از فروشنده ها ورشکست میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
به جهنم که ورشکست بشن از خدامه زودتر ورشکست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
ب درک ک ورشکست میشن کمتر بخورن اونا هم امسال .ادم بزرگا هیچی قیمت رو ب حدی رسوندن ک ادم خجالت میکشه پیش بچه وقتی ازت اجیل میخواد .خدا کنه روزی برسه ک مردم بتونن راحت خرید کنن ن با این قیمت های هجومی مردم گناه دارن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
برای ما که امسال با سال قبل تفاوتی نکرده.پارسال هم به خاطر گرونی نتوانستیم آجیل بخریم کلا آجیل و تنقلات و گوشت از زندگی ماها حذف شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اگه وضع اینجور ادامه پیدا کنه شاید دیگه حتی مرغ و خیلی چیزای دیگه هم نشه خرید.وضع کشور واقعن افتضاس و داره تبدیل به فاجعه میشه اگه جلوشو نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
مردم با یه کم حقوق چطور چنین آجیلی بگیرن ما نمی خریم خدا خودش جزای گرانفروشان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
باعث و بانی این گرانیها کیه؟؟؟؟؟دولت؟فروشندگان؟میدان داران؟باغداران؟یا....ماشالا یه دولت بی خیال هم که داریم نه هیچ نظارتی نه هیچی.بله دیگه اگه قیمت چند برابر این هم برسه ککش هم نمیگزه.پس کی میخوای یه حرکتی بکنی؟؟؟؟؟؟؟وجدان هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دولت بی تدبیر
همون کسی که میگفت من زبان دنیا را بلدم.
هم چرخ سانترفیوژها میچرخه هم چرخ زندگی مردم.
Turkey
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
والا ما که کاهشی نمیبینیم . کرونا یه خوبی که داشت اونم اینه که به بهونه کرونا نمیخریم و کمتر شرمنده زن و بچمون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دقیقاً.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
من عمرا آجیل بزارم تو دهنم پره ویروس کروناست مگه از جونم سیر شدم واجب نیست
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دندون نیست ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
هر جقدر دلتون خواست گرون گنید ما نمیخریم و نخواهیم خریددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
هیچ کی نمیخره این دوستان از تک و تا نمیفتن یه قرون مبادا از سود آنچنانیشون پایین بیان طرف میگه مردم آجیل میخرن قوی بمونن ولی ما نمیذاریم پسته 240 هزار تومنی یه قرون زیاد بشه!!! بکشید پایین قیمتا رو! تمام انبار احتکارتونم رو کنید چون کرم میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
قیمت ها بسیار مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
معين
۱۰:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
كي تو اين وضع شكلات و آجيل ميخره تو اين وضع كه براش قيمت ميگزاريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بیایید امسال نخریم آخه این چه قیمتاییه تازشم تو بازار از این گرون تر دارن میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
یا خدا! من خودمو هم بکشم نمی تونم از هر کدومش 100گرم هم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام در شهر سیرجان بالای 20 هزارنفر در معادن گل گهر مشغول به کار می باشند در صور ت تعطیل نشدن این بخش فاجعه بزرگی برای کل کشور اتفاق خواهد افتاد چون اکثرا غیر بومی بوده به داد این حوزه کاری برسید
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۹:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
اکثر اصناف به ویژه پوشاک وخشکبار سال هاست که مردم رو نقره داغ کردن حالا به برکت وجود ویروس کسادی ونکبت برسرشون سایه اندخته
تنها راهش توبه به در گاه خدا وکاسب سالم و حلال خور بودن هست
جوان ممنون هستم اگر منتشر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
از مسعولان که بخاری برا رفع گرانی در نیومد شاید بلای اسمانی واراده خداوند کاری کنه واقعا کارگرها از یاد رفتند نمیدونید باچه سختی زندگی میکنند وپول خرج روزانه رابه سختی دربه میارن اجیل پیشکش ما فقط توبازار نگاه میکنیم شاید واسه نگاه کردن به اجیلها هم روزی ازمون پول بخوان خدایا فرجی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بااین گرونی وبی پولی وبیماری،بازارخشکبار توقع داره، مردم آجیل گرون بخرند!؟! ؟ آجیل فروشها اگر کالاهشونو مفت هم بدهند، شاید مشتری داشته باشند، درحال حاضر بشینند وکشکشونو بسابند!! این گرون فروشها چوب خدارودارن میخورن!!؟؟
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
پسته کیلو60 تا 90 تومن یکدفعه شد 270 تومن مگه امسال کشت پسته قرار نبود خوب باشه و قیمتش بیاد پایین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خیلی هم خوب یک میلیون حقوقی که میگیریم همش میدیم آجیل میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
آقا جون تخمه ژاپنی نه تخمه جاپانی....
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۰۹:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
الان بهترین موقع برای نخریدن اجیل. هر سال این موقع سال ملتو سرکیسه میکنن. چرا باید یک کیلو اجیل انقدر گرون باشه؟ مگه طلا توشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا را شکر پارسال یادمون نرفته.
Iran (Islamic Republic of)
asghar
۰۸:۵۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
آخه تو کرونا کی میره تخمه آجیل دست خورده رو بخره،کاش یه سازو کاری داشت این اقلام شب عید رو به صورت بسته بندی های بهداشتی تحویل مردم می دادند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
در شرایط خاص جامعه از نظر درامدی و روحی و روانی اعلام این قیمتها دنبال چه سناریو میگردیم اینکه حراجستان در فروشگاه ها راه میندازیم و مردوم به خیابون و بازار میکشانیم برای منفعت چند نفر
Germany
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
نخرید کرنا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
هنوز خیلی ها به دسنشان نمیرسه
جنس ها دلاری حساب میشه دریافتی ها ریالیه!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
فروش آجیل کم شده و از طرفی اتحادیه قیمت را افزایش داده !.... اشتباه می زنی . مصرف کم شده باید قیمت کم بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
قابل توجه گرانفروشان وکسانی که فقط منفعت خودشان را در نظر میگرفتند هر چی دو سه سال اخیر از مردم بالا کشیدید امسال باید صد برابرش ضرر بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۶:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
عزیز مردم دارن از این بیماری منحوس عین دسته گل پر پر میشن بعد تو فکر آجیل شب عیدی واقعا هیچ خبر دیگه ای نبود فقط آجیل شب عید از قلم افتاده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
مگر خدا وارد عمل شود وگرنه مردم حریص که دست بردارنیستند.
آخرین اخبار