مازندران رتبه دوم یا اول ابتلا به کرونا؟

با بررسی آمار‌های وزارت بهداشت در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان‌ها آمار‌های جالبی در خصوص مازندران می‌توان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وزارت بهداشت و درمان دیروز جمعه ۲۳ اسفند آخرین آمار‌های رسمی در خصوص ابتلا به کرونا در کشور را اعلام کرد بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت، کل مبتلایان به کرونا در کشور ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر هستند که هزار و ۱۸۹ نفر آن در مازندران بستری هستند یعنی ۴۶/ ۱۰ درصد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

اما نکته جالب اینجاست که مازندران با جمعیت سه میلیون نفری پس از استان تهران با جمعیت بیش از ۱۴ میلیون نفر و ۲۹۷۶ فرد مبتلا در رتبه دوم قرار دارد به همین دلیل برخی‌ها معتقدند با در نظر گرفتن جمعیت و میزان ابتلا ، مازندران در صدر استان‌های درگیر با کرونا قرار دارد.

بررسی فاکتور میزان جمعیت و تعداد مبتلایان را اگر به گونه‌ای دیگر بررسی کنیم مشخص خواهد شد استان‌هایی با جمعیت مشابه مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان، در مقایسه با مازندران یک پنجم تا یک هشتم مبتلایان به کرونا را دارند و برخی استان‌هایی با جمعیت دو برابری نسبت به مازندران مانند خراسان رضوی یک سوم مازندران درگیر ابتلا به کرونا شدند.

در خصوص جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا نیز با همین تناسب می‌توان نتیجه گیری کرد سخنگوی وزارت بهداشت آمار قربانیان کرونا کشور را تا عصر روز جمعه ۲۳ اسفند ماه ۵۱۴ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۱ نفر در مازندران جان خود را از دست دادند یعنی چیزی حدود ۸ درصد جان باختگان .

در آمار ترخیص بیماران یا افراد مشکوک به کرونا، اما مازندران به تنهایی سهم چندین استان را به دوش می‌کشد بر اساس آمار‌های رسمی وزارت بهداشت سه هزار و ۵۲۹ نفر تا عصر دیروز از بیمارستان‌های کشور ترخیص شدند که این تعداد در مازندران ۸۶۷ نفر اعلام شد یعنی ۲۴/۵۶ درصد ترخیص شده‌ها ، به عبارت ساده‌تر یک چهارم افراد مبتلا به کرونا از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران ترخیص شدند.

مازندران رتبه دوم یا اول ابتلا به کرونا؟

نخستین نمونه مبتلا به کرونا ۳۰ بهمن ماه جاری در مازندران شناسایی شد و پس از آن اگرچه مسئولان برای کنترل کرونا اقداماتی مشابه سایر نقاط کشور مانند تعطیلی مدارس  و دانشگاه‌ها و تعطیلی مقطعی بازار انجام دادند، اما به نظر می‌رسد با توجه به روند پرشتاب این ویروس، در استان مازندران نیازمند اقدامات جدی تری برای مقابله با کرونا است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار