مردم نگران تامین مایحتاج خود نباشند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به شایعاتی که در خصوص تعطیلی برخی اصناف تامین کننده مایحتاج مردم مطرح شده، گفت : مردم نگران تامین مایحتاج خود نباشند، این واحد‌ها به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدحسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بابیان اینکه قطع زنجیره انتقال این ویروس از طریق در خانه ماندن مردم و عدم حضور در اجتماعات است، گفت : خوشبختانه بسیاری از شهروندان این توصیه را جدی گرفته‌اند و نمونه آن را در جمعه غریبان هفته گذشته دیدیم که مردم در آرامستان‌ها حضور پیدا نکردند. البته متاسفانه برخی دیگر از شهروندان این بحران را جدی تلقی نمی‌کنند و تردد‌هایی در سطح شهر دارند.

او گفت : به منظور کاهش تردد مردم از صنوفی که با تامین مایحتاج ضروری مردم ارتباطی ندارند، خواسته‌ایم تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را متوقف کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از کسبه این دستورالعمل را اجرایی کرده‌اند، افزود: فروشگاه‌های عرضه پوشاک، لوازم خانگی، موبایل و... عموم این صنوف را تشکیل می‌دهند.

صادقی از مردم هم خواست خرید‌های غیرضروری شب عید خود را به زمان فروکش کردن کرونا موکول کنند.

او نسبت به شکل گیری بازار‌های هفتگی در برخی از مناطق شهر همچون پارک شرقی و دولت آباد و نیز بازار پرنده فروشان هشدار داد و گفت: در خیابان‌های نوبهار و مدرس نیز تجمع مردم وضعیت را نگران کننده می‌کند، لذا گشتی مشترک با حضور تعدادی از دستگاه‌های ذیربط تشکیل داده‌ایم تا روزانه چند نوبت فعالیت صنوف در این خیابان‌ها را رصد کنند.

دادستان کرمانشاه با اشاره به زیان مالی تعدادی از کسبه و بازاریان کرمانشاه در پی شیوع کرونا، افزود: نسبت به تعهدات مالی کسبه و بازاریان آگاه هستیم و دولت نیز تمهیداتی برای حمایت از آن‌ها اندیشیده، اما از سوی دیگر از مالکین واحد‌های تجاری که در اجاره هستند می‌خواهیم که در این شرایط همراهی بیشتری با مستاجرینشان داشته باشند.

او افزود: از صدا و سیما هم انتظار می‌رود برای تشویق مردم و تشکیل کمپین‌هایی در این زمینه، نمونه‌هایی از کار‌های خیری که داشته‌ایم را معرفی کند.

صادقی رصد و کنترل ورودی شهر، تعطیلی رستوران‌ها و اماکن پذیرایی، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی سرکشی به مهمانپذیر‌ها و خانه مسافر‌ها و... را از دیگر اقدامات مورد توجه اعلام کرد که باید با جدیت بیشتری رصد شود.

او گفت: شهرداری هم باید برنامه‌هایی که هر ساله به مناسبت پیشواز نوروز برگزار می‌کرد را لغو کند. همچنین در این شرایط هم ضرورتی برای رنگ آمیزی جدول‌ها وجود ندارد تا افرادی که مشغول انجام این فعالیت هستند در معرض خطر قرار نگیرند.

دادستان کرمانشاه با انتقاد از برخی برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما در این ایام گفت: در برخی از این تبلیغات، مردم همانند روز‌های عادی به خرید از فلان مغازه یا فروشگاه دعوت می‌شوند که باید در این رابطه بازنگری صورت گیرد.

او به برخی از مصوبات ستاد مدیریت کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: دستور تعطیلی بانوان شاغل در ادارات دولتی و ادامه فعالیت دستگاه‌ها با ۲۵ درصد ظرفیت از جمله این مصوبات است که باید اجرایی شود و اگر دستگاهی رعایت نکند، تذکر می‌دهیم.

صادقی بااشاره به برخی شایعات در خصوص تامین اقلام اساسی مردم، افزود: درحال حاضر هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج مردم در کرمانشاه وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

او گفت: با افرادی که با انتشار چنین اخبار و شایعاتی باعث ایجاد استرس و اضطراب بین مردم می‌شوند، پس از شناسایی توسط پلیس فتا، برخورد می‌کنیم.

دادستان کرمانشاه به کشتار غیرمجاز دام در تعدادی از محلات کرمانشاه اشاره کرد و خواستار جمع شدن بساط افرادی که این فعالیت را انجام می‌دهند بویژه در محله دولت آباد شد.

او با اشاره به معضل زباله گرد‌ها و کودکان کار در سطح شهر گفت: طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونا در استان، شهرداری باید در طول روز دو یا سه نوبت مخازن زباله را خالی کند.

صادقی به در پیش بودن جمعه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم این هفته هم به مانند هفته گذشته در آرامستان‌ها حضور پیدا نکنند.

او خواستار نظارت جدی در امر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: از همه سازوکار‌های قانونی برای حفظ سلامت مردم استفاده می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار