پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ موادغذایی روباز را خریداری کنیم؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در دوران اپیدمی باید از خرید موادغذایی روز باز خودداری کنید و مواد غذایی بسته‌بندی را حتما ضدعفونی کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجایی که ویروس کرونا دارای ابعاد ساختاری بزرگ‌تری نسبت به سایر ویروس‌ها است، ماندگاری بیشتری بر روی سطوح خواهد داشت. از طرفی هم خرید کردن برای رفع نیاز تغذیه روزانه موضوعی اجتناب ناپذیر  است.

صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خرید مواد غذایی روباز در این روزهای کرونایی به باشگاه خبرنگاران، گفت: موادغذایی روباز مثل بستنی‌ها را به هیچ عنوان به مدت یک ماه خریداری نکنید.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: موادغذایی که بسته بندی شده مطمئن‌تر هستند و توصیه می‌کنیم بدون دخالت دست خریداری شود و اگر امکان حرارت را دارد حرارت ببیند.

وی ادامه داد: در مراکزی که مردم معمولا در آنجا حضور دارند و خرید می‌کنند، احتمال شیوع بیماری بالاتر است، ممکن است سطوحی که اقلام را قیمت‌گذاری می‌کنند و صندوق‌های خرید آلوده به ویروس کرونا باشد.

ضدعفونی کردن موادغذایی بسته‌بندی

متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نحوه ضدعفونی کردن موادغذایی، گفت: باید دقت کنید که همه مواد غذایی بسته بندی شده و بسته‌های ماکارونی یا پلاستیکی را قبل از اینکه داخل کابینت‌ها قرار دهید با الکل یا صابون مایع ضدعفونی کنید.

از سالاد و سبزی و میوه خودتان را محروم نکنید

در این روز‌ها، خرید میوه و سبزی و دقت در شست‌وشوی آن‌ها اهمیتی دو چندان دارد؛ بهترین مواد غذایی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، آنتی اکسیدان‌ها در انواع سبزی‌ها وجود دارد.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص اهمیت مصرف میوه و سبزی در مقابله با کرونا، گفت: خیلی از بیمارانی که مراجعه می‌کنند می‌گویند سبزی و سالاد مصرف نمی‌کنیم چون سردی هستند و اینکه  حتی بعد از ضدعفونی کردن   آنها از  عاری بودن آنها از ویروس کرونا مطمئن نیستیم، باید توجه داشت که مصرف میوه و سبزی در این روزها ضروری است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: انواع  سالاد، میوه و سبزی به علت وجود آنتی اکسیدان می‎تواند از ابتلا به ویروس کرونا  پیشگیری کند، بنابراین با ضدعفونی کردن سالاد و سبزیجات هیچ خطری سلامتی شما‌ را تهدید نمی‌کند.

میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آن‌ها را خورد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیده رقیه خلیلی
۰۰:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
در مورد پسته، بادام ، مویز باید چیکار کرد؟؟
مویز را با مایع بشوریم؟؟؟؟؟
اگه به مغز بادام وووو حرارت بدیم خاصیت خود را از دست نمیدن؟؟؟
چقد حرارت بدیم؟؟؟
برا قند و شکر ، پنیر و سر شیر و خیلی چیزا که سر باز هستند و لازم... چیکار باید کرد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
آجیل را چگونه ضد عفونی کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
داغ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
mohmad parsa
۱۸:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام
لطفا پاسخ بدید خرید نان از نانوایی خطری داره؟
آخرین اخبار