باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آلودگی پلاستیکی که نفس طبیعت را تنگ می کند

با آغاز فصل بهار و سرسبز شدن طبیعت عده زیادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به طبیعت می‌روند، طبیعتی که بیشتر اوقات توسط انسان‌ها مورد لطمه و آسیب قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز فصل بهار و گرم ترشدن هوا عده زیادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت به طبیعت می‌روند، طبیعتی که در این ایام بیشتر اوقات توسط انسان‌ها مورد آسیب قرار می‌گیرد.

بنابر آمار اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست سالانه بیش از یک صد میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود. پلاستیکی‌هایی که خیلی از آن‌ها با رها سازیشان قاتل خاموش طبیعت شده اند.

هنگامیکه برای گذراندن اوقات فراغت خود برای لحظاتی به طبیعت می‌روید، در کنار چشم انداز‌های زیبای طبیعت بدون شک در مسیر رودخانه‌ها و جنگل‌های سرسبز بطری‌ها و پلاستیک‌هایی را می‌بینید که در اطراف طبیعت رها شدند.

درخصوص همین مسئله اسماعیل نادری کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بدون شک آلودگی‌های پلاستیکی تهدید جدی برای محیط زیست و کره زمین است، محیط زیستی که خیلی از ما انسان‌ها به طور خودخواهانه در جهت نابودی آن قدم بر میداریم.

او با اشاره به اینکه جان کره زمین درخطر است، بیان کرد: رهاسازی حتی یک بطری پلاستیکی آب معدنی می‌تواند نفس کره زمین را برای آیندگان ما تنگ کند و ما باید این موضوع را یادآور شویم که محیط زیست در دست ما انسان‌ها یک امانت است.

این کارشناس محیط زیست برای کاهش و پیشگیری این مسئله مطرح کرد: تنها راهکار اساسی این مسئله کاهش مصرف پلاستیک و رها نکردن آن در طبیعت است.

انتظار می رود تا هر فردی با قرار گرفتن در طبیعت، در حفظ و سلامتی آن کوشا باشد زیرا در حال حاضر هر روز بر تولید و مصرف پلاستیک‌ها افزوده می‌شود، پلاستیکی که هر تیکه آن برای تجزیه ۱۰۰ الی ۵۰۰ سال طول می‌کشد، بنابراین آلودگی‌های پلاستیکی برای طبیعت موضوع دیرینه‌ای است که طبیعت کمابیش با آن درگیر است، موضوعی که شاید برای مقابله با آن نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است. فرهنگ سازی برای کاهش مصرف پلاستیک و نایلون و رهاسازی آن در سطح طبیعت میتواند در جامعه گامی مثبت و موثر در این راه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار