یزدان پناه:

برای مقابله با کرونا باید به توان داخلی تکیه کرد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:برای مقابله با کرونا باید بر توان و دانش پزشکان ایرانی تکیه کنیم.

از چین در حل معضل کرونا نباید انتظار کمک داشتمحمد یزدان پناه پژوهشگر مهمان سابق در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد راه انداختن جنگ روانی با مضمون کرونا علیه ایران از سوی آمریکا گفت: اگر واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم درمیابیم که شیوع ویروس کرونا مسئله ای کاملا جدی است و محدود به مرزهای ما نمی شود.

او تاکید کرد: با توجه به همه گیر شدن کرونا نمی توان از سایر کشورها انتظار زیادی داشت. بهترین حالت این است که بدون توجه به تبلیغاتی که معاندین علیه ایران انجام می دهند عزم خود را برای مقابله با این ویروس جزم کنیم.

یزدان پناه اظهار کرد: در مورد مشکلات داخلی که بر سر مقابله با کرونا وجود دارد هم باید واقع نگر باشیم و روش‌های منطقی را جایگزین کرده و با استفاده از فرصت‌های داخلی این بیماری را مهار کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی داشته باشیم که در آینده‌های نه چندان دور گرفتار چنین معضلات و مشکلاتی نشویم.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه بیان کرد: ویروس کرونا باوجود همه بدی‌ها و استرس‌هایی که داشت٬ پیام‌های مثبتی هم به دنبال  داشت. شیوع ویروس کرونا جنبش آموزشی، بهداشتی و تربیتی در کشور ایجاد کرده و مردم را مجاب کرد که برای سلامت خود باید از قوانین پیروی کرده و درصورت تعدی از آن بهای سنگینی پرداخت کنند.

او افزود:در نهایت تنها راهی که برای مقابله با کرونا پیش روی ما قرار دارد تکیه بر توان و دانش پزشکان ایرانی و توجه به دستورات مقابله با این ویروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار