در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولویت اول اورژانس اجتماعی در حوزه کودکان، حفظ جان کودک است

سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی درباره عجله کردن اورژانس اجتماعی هنگام پذیرش کودکان در مراکز بهزیستی، توضیحاتی داد.

محمود علی‌گو سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عجله کردن اورژانس اجتماعی هنگام پذیرش کودکان در مراکز بهزیستی، اظهار کرد: تیم تخصصی اورژانس از مددکاران تشکیل شده که براساس وضعیت خانواده، نوع آزاری که کودک دیده، وضعیت جسمانی کودک تصمیم به خروج کودک از خانواده می‌گیرد.

وی بیان کرد: تشخیص آن لحظه نیروهای اورژانس اجتماعی این بوده است که کودک از خانواده باید جدا شود چراکه ممکن است اگر کودک در این خانواده بماند ممکن سلامت روانی و جسمی‌اش به خطر بیفتد.

علی‌گو گفت: اورژانس به معنای فوریت است و آن اقدام فوری را نیروهای اورژانس اجتماعی انجام می‌دهند، این معنای آن نیست که حضانت کودک از خانواده سلب شده چراکه حکم سلب حضانت برعهده قوه قضائیه است و این قوه به راحتی حکم سلب حضانت را نمی‌دهد و جزء اختیارات بهزیستی نیست.

سرپرست امور آسیب دیدگان اجتماعی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد اورژانس اجتماعی در تصمیم گیری خروج کودک از خانواده عجله ای نداشته است.

وی افزود: پروتکل های اورژانس اجتماعی در حوزه خشونت علیه کودکان مشخص بوده و اولویت اول حفظ جان است در هر حالتی اگر کوچک‌ترین امکان وجود دارد که جان کودک در خطر است بلافاصه کودک را از آن وضعیت خارج می‌کنیم و اقدامات اصلی و بررسی های لازم بعد از آن بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار