باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کارفرمایان خواهان افزایش ۱۵ درصدی حقوق در سال آینده

درحالی که کارگران منتظر تعیین رقم حقوقشان هستند، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران درخواست کرده تا افزایش حقوق ۱۵ درصد باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که تنها ۴ روز به پایان سال باقی مانده است هنوز تکلیف حقوق کارگران در سال آینده مشخص نشده است.

قرار بود جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران در سال ۹۹ هفته گذشته برگزار شود که کنسل و به دوشنبه این هفته موکول شد.

براساس اخبار به دست آمده ممکن است جلسه شورای عالی کار که قرار است فردا برگزار شود مجدد کنسل شود.

در شرایطی که قشر کارگران منتظر تعیین حقوقشان برای سال آینده هستند تا برای دخل و خرج خود برنامه ریزی کنند، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با ارسال نامه‌ای به وزارت کار درخواست کرده است جلسات شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران به سال آینده موکول شود.

در نامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران به معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه اکثر بنگاه‌های اقتصایدی کوچک و متوسط به لحاظ جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند و این واحد‌ها حتی نمی‌توانند حتی حقوق اسفندماه پرسنل خود را پرداخت کنند.

چون تعیین حقوق و دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین حقوق در سال ۹۹ توسط شورای عالی کار دربر گیرند کلیه واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ است و تصمیم مذکور یک تصمیم کلان و در سطح ملی است به همین برای اتخاذ این تصمیم امار و اطلاعات کافی وجود ندارد، بنابر این درخواست داریم جلسات شورای عالی کار به سال آینده موکول شود.

چنانچه گروه‌های دیگر عضو شورای عالی کار اصرار بر تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار در این برهه زمانی هستند، شورای عالی کار برای افزایش مزد کارکنان در سال ۹۹ میزان ۱۵ درصد افزایش حقوق نسبت به دستمزد سال ۹۸ را در نظر بگیرد.


بیشتر بخوانید:آخرین وضعیت دریافتی حقوق بگیران در اسفند ۹۸


بنابر نامه اعضای کانون عالی انجمن صنفی کارفرمای ایران درخواست افزایش دستمزد ۱۵ درصدی را برای کارگران در سال ۹۹ را داشته اند که به نظر می‌رسد این رقم کفاف تامین حداقل‌های سبد معیشتی یک خانواده کارگری را نمی‌دهد.

کمیته دستمزد پیش از شروع جلسات تعیین مزد رقم سبد معیشتی یک خانواده ۴ نفره کارگری را برای سال آینده ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تعیین کرده اند که بر مبنای حقوق کارگران برای اینکه بتوانند حداقل‌های معیشتی خانواده خود را تامین کنند باید یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

۲۶ اسفند امکان برگزاری جلسه تعیین حقوق و دستمزد 

مجید آهنگریان عضو کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نامه درخواست تعویق جلسات تعیین حقوق کارگران توسط رئیس انجمن صنفی کارفرمایی ایران به وزارت کار ارسال شد و این تصمیم مورد تایید تمام اعضای انجمن است.

وی افزود: قرار بود اولین جلسه تعیین مزد هفته گذشته برگزار شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد امکان برگزار جلسه وجود ندارد و گفته شد جلسه ۲۶ اسفند برگزار شود.

آهنگریان بیان کرد: هنوز جلسه رسمی تعیین مزد برگزار نشده است که همین دلیل اعضای شورا هنوز رقمی برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشنای
۲۳:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
پولی نیست که حقوق اضافه کنند خدا را شکر جلوی فروش نفت هم که گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اونایی که اون بالا نشستن و گشنگی نکشیدن چی میفهمن از حال کارگر . وقتی کارمندی که حقوقش دوبرابر یه کارگره تازه ۵۰درصد میزارن روش چرا یه نگاهی به کارگر بیچاره نمیکنن تا کی کارگر زجر بکشه و شماها بخورین
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
باسلام بالاخره مذاکرات همیشه به نفع دولت وکارفرما تمام میشودبیست سال است دم از حقوق کارگر میزنند اخرش فقط سر خودشان درد می اورند وهیچ وقت به فکر کارگر نبودند ونیستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اخه با پانزده درصد افزایش چکار میشه کرد فقط اجاره خانه هرسال چهل تا پنجاه درصد افزایش داره ما مستاجرها چه کنیم حالا بقیه هزینه ها بماند کارفرما هر روز پولدارتر و کارگرها فقیرتر میشوند ایا ان عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام شماروبخداقسم میدم بفکر ماکارگرهای روزمزد هم باشید توشهرداری بم کارمیکنیم نزدیک دوساله ولی هنوزروزمزد هستیم نه بیمه هیچی نداریم حقوق هم ۴ماهی یبارمیدن اونم نصفه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سهم حقوق کارگر چند درصد از هزینه های تولید را شامل میشه؟ مگه تورم پانزده درصد ه ؟مبنای شما برای برآورد این حاتم بخشی چیه؟
Japan
مهدی
۰۸:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
شما یه واحدی رو ک تعطیل هست رو نشونمون بدین!!!ما ک ندیدیم

شرکتی که من کار میکنم تا ۵فرورین اعلام کار کرده،بعد شما حرف از تعطیلی میزنی!!!
Iran (Islamic Republic of)
هومان خسروی
۰۷:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش به موازات شورای عالی کار یک شورای عالی پیشگیری و کنترل تورم و مبارزه با گرانی هم وجود داشت و با ثبات قیمتها مانند اکثریت کشورهای دنیا آنهم در دراز مدت حالت هم افزایی حقوق و دستمزد و تورم از بین میرفت ...واقعا دلیل اینهمه افزایش سالانه که بصورت عادتی بایسته برای ملت و دولت در آمده چیست ؟ منافع قشری اندک ؟ چرا در اکثر کشورهای دنیا از تورم و گرانی خبری نیست و قیمتها با گذشت د یکی دو دهه همچنان ثابت است ؟ آیا منافع گروهی خاص موجب تورم و گرانی ست ؟ آیا خلق پول باعث فقر اکثریتی ست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام اقایان انجمن صنفی ببینیدکارگران از بدبختی بیکاری چی به بدنشون تزریق کردن که سرکار هستن شما هم استفاده کنید جلسه برگزار کنید هرکی گفته اشتباه به عرض رسونده تمام کارخانه سودده بنفع کارفرما اصلا تعطیل نکردن کل سال سود کردین کرونا به شمارسید که تو خقوق کارگراتون موندید حمایت شما از طرف اداره کار تا کجا حمایت میشید به اسم ازمایش ۳ماه حقوق وبیمه میخورید نه اداره کاری هست نه اداره بیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه بیماری هم که خدا فرستاد که یه تلنگری به بعضی ها بخوره بگه تو یه لحظه میتونم جونتون رو بگیرم،یکم به فکر مردم بیچاره و کارگر هم باشید،ولی بعید میدونم درکش کرده باشن،خدا به دادشون برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا زودتر جلسه نمیزارین که بیفته روز آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
باسلام اون کارفرمایانی که میگن نمیتونیم حقوق پرسنلمون را بدیم دروغی بیش نیست اگه راست میگن چرا متضرر میشن کارشون را تعطیل کنن و اونایی که هم تعطیل کرده ان ضعف مدیریتی و واقف نبودن به اقتصاد و بازاریابی و... هست چرخه تولید دست کارگران زحمت کش و مدیران لایق و دلسوز و مردمی که از آحاد این ملت شریفه پس کسانی قدر این زحمات کارگران را نمیدونن و با افزایش حداقل حقوق با توجه به تورم و ... که همان کمتر از 4960000تومان واقعا زیر فقره
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام مشتی همه کاربرما اونجوری کهوصما فک میکنی نیستند ضمن اینک خیلی وقته تو این مملکت بخاطر تورم ی کارفرما از پس دخل و خرج هم برنمیاد چ برسه سودهای میلیاردی_همچی رو پای ضعف مدیریتی نذارید خیلی وقت ها ربطی به ضعف نداره_مثلا من کارفرمای یک شرکت در حوزه وب هستم زمانی که اینترنت ها قطع شد ضرر وحشتناکی دادم و علنا ورشکست شدم ولی اگر قرار باشه تا دوتا مشکل پیش میاد جمع کنیپ ک الان همین چهارتا شرکت و کارخونه هم تو مملکت جمع شده بود_این یک موضوع دوطرفه ای هپ برای کارگر هم کارفرما نباید خون هیچکدوم تو شیشه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
هر کشوری که دستمزد کارگران با کارفرما ها توافقی هست موفق تر و اشتغال هم بیشتر هست دستمزد باید با درآمد کارفرما همخوانی داشته باشه اکثر تعطیلی کارگاههای کوچک و بزرگ در ایران بعلت ناتوانی پرداخت حقوق کارگران میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
کارگرا ماهی یه مقدار به شما بجای حقوق گرفتن کمک هم بکنن راضی میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حقوق کارگران در شهرستانها توافقی باید باشد چون با توجه به وضیعیت کنونی دخل و خرج کارگاهها همخوانی ندارد و افزایش دستمزدهاکارفرما ها را مجبور به تعدیل نیرو خواهد که در نهایت به ضرر کارگران هست.
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۲:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
جای بحث نیست قانون طبیعت دولت همان قانون جنگل است
بخور تا خورده نشوی این را همه مردم فهیم ایران می دانند ولی
ویروس کرونا یک اخطار به این مسئولین بی تدبیر باشه علتش
همه ترس از مرگ است چرایش به این علت است که چند دهه
ملت نان ندارن با ناله سودا کنه ولی آقایان تا گلو از بیت المال
پر است نگران آینده است حال شما قضاوت کنید که حق مظلوم
خوردن جایز است
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بویی از انسانیت نبردن .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کارفرما همیشه سواره خبرپیاده نداره زحمت کارگرمیکشه کارفرماحالش میبره آخه بااین ۱۵ درصد چطوریه خانواده ۴نفری زندگی کنه
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
شماها در اشتباه هستید در کشوری که وضعیت اقتصادی خراب است فشار روی کارفرماها بسیار زیاد است و حتی دخل و خرج کارفرماها با هم نمی خونه در جاهایی مثل بیمه تامین اجتماعی همه اش به نفع کارگر است چه نفعی به کارفرما دارد .
یا سنوات عیدی و... شما برو مرد بشو دو سه نفر سر کار ببر بیمه کن دارائی بده با صدها سازمان دست و پا بزن کارگری نکن حق کارگر را هم طبق قانون کار بده ببینم می تونی یا نه باز بیا اظهار کن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
برادر ناراحتی برو خودت کارفرما شو و حقوق بگیر نباش اگرم عرضه اش را نداری دهانت را ببند و از عالم و خاتم طلب کار نباش.اگر خودت یک کار بنایی داشته باشی آیا حاضری کارگرت را برای تامین معیشتش یک روز بیشتر سر کار نگاه داری یا حقوق دو برابر به او بدهی؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۲:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام کارگرای عزیز،هرچی میخواداضافه بشه بزاریدبشه دیگه فقط جرنزنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بخدا اگه ذره ای به کارفرما فشار بیاد حتی اگه دستمزد ماها دوبرابرم بشه شماکه بارتونو بستید بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خجالت هم خوب چیزیه ، اخه 6 ماه دوم 98 تورم اقلام پایه تا 40% بوده تازه سال بعد هم باز تورم هست ، اونوقت شما 15% میخواهید اضافه کنید ، واقعا درکی از وضعیت مردم دارید ، فقط ما را له میکنید زیر بار هزینه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کارگران عزیز فریب سیاست بازی اینها رو نخورید،دست همه تو یه کاسه،یک ماه جلوتر یه چیزهایی برای دل خوش کردن این قشر زحمتکش میگن ولی دقیقه 90 که رسید همون کاری رو انجام میدن که از قبل برنامه داشتن.(پیشنهاد من برای این قشر اینکه از مسئولین عزیز یاد بگیرند)به امید موفقیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خود نماینده کارگران هم از کارفرمایان است.
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۲۱:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شما که هر مبلغی را که دوس دارین اضاف میکنین پس فردا جلسه رو بگیرین خیالمون رو راحت کنی نزارید اه ما دنبال خودتون و خونوادتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
البته روتون نمیشه وگرنه اضافه که نمی‌کردید به کنار یه چی هم از کارگر میگرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
حداقل به اندازه چند کیلو پسته زیاد کنید آخه به 150 تومن چی میدن فقط به اندازه پول بنزین 20 روز اضافه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چندین ساله که همش 100یا 200 گذاشتن رو حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
همیشه کارگر کار کرده کارفرما خورده اقتصاد کشور به دست کارگر میچرخه ولی متاسفانه وقت حقوق که میشه همه ..دلشون درد میگیره که میخوان پول بدن البته راضی نمیشن حقمونو بدن
Iran (Islamic Republic of)
مردعدالت فقط علی
۲۰:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
من یک کارگرم با این حقوق کم بخدا نمیشه گذروند باید خانومم کار کنه یه خورده از مشکلمون حل شه نماینده کارگرا فقط حرف زدن بلدن موقع عمل کردن همه چی یادشون میره میدونید سفره خالی یعنی چی میدونید یعنی شرمندگی مرد برای خانوادش بخدا سخته پول اجاره پول قسط خرج زندگی چند ساله خودم خانواده ام تنشون لباس نو ندیده کار میکنم ولی باز شرمنده خانواده ام نماینده کارگرا کارفرماها شما مسئول هستید این عدالت نیست بخدا قسم مدیون کارگرا هستید
Iran (Islamic Republic of)
صاحب الزمان
۲۰:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
فقط میخام به کار فرمانها بگم خدا رو بالا سرتون نمیبینید این 15 در صد هیچ مشکلی رو حل نمیکنه یکم به خودتون بیایید بسه دیگه این همه کار کنیم آخرش چند غاز حقوق بدین قسط اجاره بااین حقوق کدوم مشکلمون حل کنیم انصاف نیست بخدا فقط ازمردونگی سیبیل وریششو دارین کاش امام زمان بیاد حق و به حق دار برسونه خدا هرچی رو ببخشه حق الناس و نمیبخشه واگذارتون میکنم بخدا
Turkey
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
نماینده کارگران هم همیشه به نفع کارفرمایان عمل میکنه.توهمین چندسال همش میگه ما راضی نبودیم ولی امضا کردیم حداقل یکبار به اجبار قبول نکنید ببینم چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
خدایی کار فرمایان با این حقوق میتونن زندگی کنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرشاد از ماکو
۲۳:۲۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کارفرما چرا پیشنهاد ۱۵ درصد میده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
میدونید چرا کسی به کارگر رسیدگی نمیکنه //
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
میدونید چرا حقوق کارگر را باید کارفرما تعیین کنه ؟؟//
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کارفرما از حال کارگر خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سال دیگه با این حقوق کارگران چکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا آخه با این حقوق چکار کنیم
آخرین اخبار