در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گردش مالی حساب یکی از معیارهای شناسایی مشمولان بسته معیشتی است

میرزایی درباره گردش مالی حساب که مبنای مشمول شدن بسته معیشتی است، توضیحاتی داد.

حسین میرزایی سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گردش مالی حساب که مبنای مشمول شدن بسته معیشتی است، اظهار کرد: معیارهای مشخص شده برای مشمولان پا برجاست و تغییری نمی‌کند.

وی با اشاره به تراکنش های کارتی که در مصوبه هیئت وزیران مطرح شد، افزود: اگر خانواده دو نفره ۴ میلیون،خانواده چهار نفره  ۸ میلیون و به همین ترتیب باشد فرد عملا مشمول  بسته معیشیتی نمی‌شود.

میرزایی گفت: نظام اطلاعاتی در کشور یکبارچه، برخط و به روز نیست و دستگاه ها در تبادل داده با یکدیگر مشکل دارند مجبور هستیم سراغ شاخص های مختلف برویم و افراد را انتخاب کنیم و از موضوع واریزی ها برای این رتبه بندی افراد استفاده کردیم.

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی ادامه داد: میزان واریزی های افراد ،معیار حذف آنها از دریافت بسته معیشتی نشد فقط یکی از شاخص ها بود یعنی اگر فردی بین سال‌های  ۹۵ تا ۹۷ جزء سه دهک بالا از نظر واریزی ها بود احتمال می‌دادیم که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارد بعد از آن معیارهای دیگر را بررسی می‌کنیم و اگر معیارهای دیگر که نشان دهد از لحاظ مالی شرایط خوبی دارد وارد لیست مشمولان نمی‌شد.

وی اضافه کرد: افراد از حساب شخصی برای کارهای تجاری استفاده کردند و اعلام می‌کنند که این پول ها برای من نیست و مسئولیت مالی آن را بر عهده نمی‌گیرند و زمانی که پولی وارد حساب افراد می‌شود تراز آنها را افزایش می‌دهد و پولی که وارد حساب فردی شود آن پول برای خود فرد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کربلایی مجید
۱۴:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
من روز مزد هستم،،،غذا میبرم ،،الانم بیکارهستم درآمدی هم ندارم،،چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
ما از کجا میدانستیم که حسابمان بررسی می شود بخاطر همین حسابمان را کارفرما گرفته بود وبخاطر اینکه وقتی نیست من پول واریز کنم من هم خوشحال بودم که حسابم خوب میشود ،پس اگر میشود دوباره حسابها را بررسی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
لطفا بانک ها سیستمی راه اندازی کنن که قرعه کشی خانگی رو ثبت کنیم و مشخص بشه که این پول برای خود شخص نیست اینکه برای یک قرعه کشی 10 میلیون تومانی بریم موسسه خیریه ثبت کنیم واقعا خنده داره شخص مسئول قرعه با یک مراجعه ساده به بانک میتونه حساب این صندوق رو جدا کنه خواهشا اینو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
من که مسئول خرید هستم چه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
فقط ورود و خروج پول به حساب را بررسی می کنند اما میزان وامهای دریافتی و پرداخت اقساط را در نظر نمی گیرند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین نیکبخت
۱۶:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
چرا من مشمول بسته معیشتی کرونا نشدم درصورتیکه بیکار هستم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
ممکنه یکی از اجدادتان طلا فروش و یا صراف بود و خودتان خبر ندارید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
احتمالا یکی از نیاکان شما طلا فروش یا صراف بوده
آخرین اخبار