۱۱ مصوبه ستاد مقابله با کرونا در گلستان ؛

از لغو مرخصی نوروزی مدیران تا ممنوعیت خروج بدون مجوز پزشکان از استان و باز بودن داروخانه‌ها در تعطیلات

استاندار گلستان گفت: مردان ۵۷ درصد فوتی‌های کرونا در استان هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،هادی حق‌شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: ۹۵ درصد جان باختگان در استان بالای ۴۵ سال سن بودند و ۷۵ درصد آنان بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون، دیابت یا مشکلات قلبیداشتند.


هادی حق شناس افزود: همچنین ۴ درصد این افراد کارمند، ۸ درصد بازنشسته و یک درصد فرهنگی بودند. متأسفانه ۴۳ درصد کسانی که در اثر بیماری کرونا در استان جان‌باختند، خانه‌دار بودند. ۴۳ درصد مرگ ومیر‌ها مربوط به زنان و ۵۷ درصد مربوط به مردان است.


در ادامه این جلسه ۱۱ مصوبه برای انسجام بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات مقابله‌ای با بیماری کرونا در استان از سوی استاندار اعلام شد.


در این جلسه مصوب شد تا با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و نیاز مردم و لزوم دسترسی آنان به دارو‌های اساسی و موردنیاز، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی روزانه ۵۰ درصد داروخانه‌های عادی در استان نیز به صورت یک روز در میان، طبق زمانبندی از پیش تعیین شده و اعلام شده به مردم، از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین فعال شوند. در روز‌های غیر تعطیل نیز ساعت کار داروخانه‌ها باید دست کم سه ساعت افزایش پیدا کند.

 

همچنین کلیه مراکز دینی و مذهبی به ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه که مراسمات تحویل سال در آن‌ها برگزار می‌شد در این ایام تعطیل خواهد بود.

 

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان ورود هرگونه مهمان غیربومی و بومی به مهمانسرا‌های دولتی و مأمورسرا‌ها تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع شده است.

 

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حضور مردم در تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه در ۱۳ فروردین ماه به عمل آورند.

 

استاندار گلستان همچنین اعلام کرد: از ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین سال آینده همه درمانگاه‌های بخش خصوصی باید شبانه روزی به مردم خدمات بدهند.

 

یکی دیگر از مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان ممنوعیت خروج پزشکان بدون مجوز از استان بود. برهمین اساس سازمان نظام پزشکی استان باید با صدور بخشنامه خروج پزشکان از استان را بدون مجوز از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین ممنوع اعلام کند. بهتر است نظام پزشکی با تهیه جدول زمانی برای حضور پزشکان در مطب‌ها و اطلاع رسانی به مردم از طریق سایت‌ها و فضای مجازی اقدام کند. به گفته حق‌شناس، پزشکان خدمترسان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از شمول این طرح مستثنی هستند.

 

همه نانوایی‌هایی آزادپز و یارانه‌دار در استان موظف به استفاده از دستکش تهیه شده از مواد مرغوب و غیربازیافتی برای تحویل نان به مشتریان هستند و این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

استفاده از ظرفیت خیران، سازمان‌های مردم نهاد، شورا و بسیج اقشار برای تولید ماسک و توزیع بین مردم از دیگر کار‌هایی است که هر دستگاهی باید نسبت به آن اقدام کند.

 

لغو مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده و مراقبت ویژه نیروی انتظامی برای جلوگیری از بستن خودسرانه جاده‌ها و خیابان‌ها از سوی برخی شهروندان و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم از دیگر مصوبه‌های جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان بوده است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.