رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس گفت: دولت باید سریعتر شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی را به مجلس بیاورد و برخی تغییرها هم آنجا اعمال شود.

جبار کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه شرح وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی هنوز تدوین نشده است، اظهار کرد: این وزارتخانه تاکنون به تجربه عمل کرده و جلو رفته است و دولت باید سریعتر شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی را به مجلس بیاورد و برخی تغییرها هم آنجا اعمال شود.

او به تلاش‌های این وزراتخانه در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی هنوز در هیئت وزیران به اصطلاح جا نیفتاده است و باید به عنوان یک وزارتخانه محوری و اساسی کشور مطرح شود.

مجلس در موضوع قاچاق عتیقه تخصصی ورود کند/ بسیاری از فعالیت‌های وزارت میراث قابل واگذاری به بخش خصوصی است

کوچکی نژاد گفت: تاکنون  مجلس در موضوع قاچاق عتیقه و میراث فرهنگی به صورت تخصصی ورود نکرده و به مرکز پژوهش‌ها پروژه‌ای برای تحقیق در مورد وضعیت قاچاق عتیقه داده نشده است، همچنین تحقیق جامعی هم درباره سرقت، تخریب میراث فرهنگی و غیره اتفاق نیفتاده است.

او با بیان اینکه نیروهای زیادی برای این نهاد تحت عنوان‌های قراردادی و شرکتی در دریافت حقوق مشکلاتی دارند، اظهار کرد: ساماندهی مسئله یاد شده و همین‌طور بررسی تخصص افراد شاغل در وزارتخانه میراث فرهنگی از مسائل قابل پیگیری و بررسی است.

 رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در پایان به تحت تأثیر قرار گرفتن حوزه گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌ها در این وزارتخانه قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
این مقام ارشد انتظامی(سردار مهری) تاکید کرد:چرخه خدمت سربازی همچنان ادامه دارست و با ایثارگری سربازان و نیرو‌های مسلح بهترین امنیت را در کشور داریم.
نیروهای مسلح اشتغال دارند و حقوق میگیرند، سربازان چطور؟ سربازان زندگی، آینده، اشتغال، خونه، ماشین، خانواده و غیره نمیخواهند؟
مدت سربازی دو سال زیاد است و کمتر کنید و حقوقی مناسب با شرایط و هزینه های جامعه بهشان بدهید
از رهبر فرزانه و حکیم کمک میطلبم
آخرین اخبار