در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جوانان با این روش‌ها در روز‌های قرنطینه برای خود تفریح بسازند

یک روانشناس و مشاور درباره تفریح جوانان در روز‌های قرنطینه توضیحاتی داد.

سیما فردوسی پور، روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفریح جوانان در روز‌های قرنطینه اظهار کرد:با شیوع ویروس کرونا و ماندن افراد در خانه، فرصتی به وجود آمده تا خانواده‌ها بیشتر در کنار هم باشند؛ و از کنار هم بودن لذت ببرند.

او تصریح کرد:جوانان می‌توانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند، و زمان بیشتری را در کنار خانواده خود باشند؛ همچنین خانواده می‌توانند محبت خود را به یکدیگر بیشتر کنند تا به راحتی از این روز‌ها عبور کنند.

او ادامه داد:جوانان می‌توانند در زمان‌های بیکاری به خواندن کتاب، تماشا کردن فیلم، انجام بازی‌های فکری با سایر اعضای خانواده بپردازند؛ همچنین می‌توانند کار‌هایی که قبلا به دلیل مشغله کاری فرصت انجام آن فراهم نبوده را در این موقعیت انجام دهند.

این روانشناس و مشاور بیان کرد:جوانان ورزش کردن را فراموش نکنند و در همان محیط منزل روزانه تمرین‌های بدنی را انجام دهند؛ زیرا این کار باعث افزایش سلامت روان آنان نیز می‌شود.

فردوسی پور افزود:در این موقعیت به وجود آمده که جوانان نمی توانند با دوستانشان دیدار داشته باشند بهترین کار، برقراری ارتباط تصویری با آنان است؛ با این کار جوانان می‌توانند در خانه نیز با دوستانشان ارتباط داشته باشند.

او اظهار کرد: جوانان با شناخت پیامد‌های ویروس کرونا متوجه خواهند شد که این مسئله بیشترین آسیب را به خانواده‌ها می‌رساند پس با درک این موضوع که محیط بیرون به ضررشان است انگیزه بیشتری برای ماندن در خانه پیدا می‌کنند.

او گفت:جوانان در این فرصت می‌توانند به درک بیشتر اعضای خانواده خود بپردازند، همچنین محبت کردن و ایثار را تمرین کنند.
فردوستی پور در پایان توصیه کرد:افراد در این زمان که بیشترین ارتباط را با هم دارند سعی کنند با ملایمت رفتار کنند و دست از لج بازی بردارند تا کمتر در خانه تنش ایجاد شود و این روز‌های سخت در آرامش سپری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
میم
۰۱:۵۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام .ای کاش این بلا زودتر تموم بشه .همه چی غیر عادی شده پوسیدیم تو خونه .از کسب و کار افتادیم نشستن تو خونه مصیبت بزرگیه حالم داره از خونه به هم می خوره
آخرین اخبار