رصد وضعیت پسماند‌ها و آلودگی‌ها در سطح استان کرمانشاه

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، گفت : این اداره کل به صورت شبانه روزی در حال رصد وضعیت پسماند‌ها و آلودگی‌ها در سطح استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«آذر، ولی زاده» معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست همیشه و در همه حال پیشرو در امر سلامت عمومی و طبیعی هر موجود زنده‌ای بوده و هست، گفت : در بحث کرونا بیشترین تلاش ما نظارت و راهبری سلامت و بهداشت جوامع انسانی و محیط زیست است.

او با بیان اینکه پیگیری‌های متعددی در خصوص مدیریت پسماند‌ها شهری و روستایی و بیمارستانی در دستور کار ما قرار گرفته است، گفت : حجم پسماند‌ها در این شرایط ویژه افزایش پیدا کرده و امروز حتی یک برگه دستمال کاغذی آلوده هم جزو پسماند ویژه بیمارستانی و عفونی محسوب می‌شود.

او نظارت بر امحا و دفن پسماند‌ها را جزو اولویت‌های اول محیط زیست استان دانست و گفت: از طرفی آگاه‌سازی و هوشیارسازی مردم در خصوص مدیریت پسماند‌ها نیز بسیار مهم بوده و هست.

او با بیان اینکه نگرانی دیگر ما همزمانی کرونا و بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود که بایستی نظارت و پایش‌ها را در حوزه طبیعی و مناطق تحت مدیریت بیشتر می‌کردیم، گفت: خوشبختانه همکاران ما باوجود ایجاد شرایط ویژه هنوز شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و بدون هیچ خستگی در حال انجام ماموریت‌های ویژه در این خصوص هستند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: نگرانی دیگر ما رصد وضعیت آلودگی‌های هوا بود که ممکن است بر شدت بیماری کرونا اثر گذار باشند از جمله ورود ریزگرد‌ها به کشور که با رصد شبانه‌روزی همکاران ما از ایستگاه‌های سنجش کیفی آلودگی هوا در سطح استان فعلا خوشبختانه مشکل خاصی در این رابطه نداریم، ولی ممکن است در سال جدید روز‌های درگیر با ریزگرد‌ها را داشته باشیم.

ولی زاده افزود: همکاران کارشناس و محیط‌بان محیط زیست به صورت شبانه‌روزی در خدمت رسانی به مردم و محیط زیست بوده و هستند و ما علاوه بر کرونا قطعا با مسایل دیگری هم در حوزه محیط زیست روبه رو هستیم که این نشان دهنده در خط مقدم بودن همکاران ماست که چراغ خاموش و بی حاشیه با کمبود نیرو و کمبود امکانات با تمام توان خودشان در خدمت محیط زیست این استان بوده و هستند.

او افزود: همکاران ما باوجود بحث مهم کرونا شبانه‌روزی در ماموریت‌ها و رصد مناطق از حیث آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی از یک سو و برخورد با متخلفان از سوی دیگر هستند.

او گفت: ما در سازمان محیط زیست سربازان بی حاشیه این خاک بوده و هستیم و هرجا به توان ما نیاز بوده هیچ گاه میدان و خالی نکردیم و همواره بی سر و صدا در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.

او افزود: اداره کل محیط زیست دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مانند سربازان گمنام بوده و هست و از همه همکاران زحمت کش و بی توقع خودم که عاشقانه ماموریت‌ها رو ترک نکردند و در صحنه مانده اند تشکر می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار