مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کازرون:

کرونا خطرات چهارشنبه‌سوری را بیشتر می‌کند/شهروندان از برگزاری مراسم چهارشنبه‌ پایان سال پرهیز کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: با توجه به شیوع کرونا، چهارشنبه‌سوری امسال می‌تواند خطرات مضاعفی را به همراه داشته باشد.

مهدی صادق‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به خطرات کروناویروس اظهار کرد: همه ساله سازمان‌های آتش‌نشانی در سراسر کشور خطرات استفاده از مواد محترقه، آتش‌زا و بمب‌های دست‌ساز را به شهروندان گوشزد می‌کردند و از مردم می‌خواستند به آیین‌های سنتی این شب مانند قاشق‌زنی، دور همی‌های خانوادگی بازگردند.

او ادامه داد: اما امسال با شرایط متفاوتی روبرو هستیم که خطرات چهارشنبه‌سوری را مضاعف می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه خطرات انتقال و ابتلا به ویروس کرونا نیز به خطرات معمول چهارشنبه‌سوری اضافه شده است، تصریح کرد: مانند دیگر خرید‌های غیرضروری، امکان انتقال ویروس کرونا از طریق دست به دست شدن مواد محترقه و سایر مواد و لوازمی که در این روز استفاده می‌شود وجود دارد، همچنین پول یا کارت بانکی که برای خرید استفاده می‌شود هم ممکن است زمینه‌ساز انتقال ویروس شود.

صادق‌زاده افزود: امکان انتقال ویروس به دلیل تجمعات ۲ یا چند نفره نیز وجود دارد، بنابراین لازم است شهروندان از افروختن آتش همراه با دوستان یا نزدیکان و یا برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه پرهیز کنند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده‌ها را در خانه نگهداری می‌کنند و این مواد غالبا قابلیت اشتعال‌زایی دارند، بنابراین امکان بروز آتش‌سوزی و انفجار در صورت استفاده یا نگهداری مواد محترقه و آتش زا افزایش می‌یابد، همچنین خسارات وارد شده احتمالا شدیدتر خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به شرایط حاکم بر محیط‌های بیمارستانی و نیرو‌های امدادی تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی حادثه‌ای برای شهروندی رخ دهد، احتمال انتقال ویروس به مصدوم و بستگان او در محیط‌های بیمارستانی مضاعف خواهد بود.

صادق‌زاده بیان کرد: در شرایطی که عمده توان و ظرفیت نیرو‌های اورژانس، بیمارستان و سیستم درمانی درگیر بیماران کرونایی و بیماران مشکوک به کرونا است، طبیعتا امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری مانند روال طبیعی نخواهد بود و امکان اختلال در مراحل مختلف امدادرسانی و درمان وجود دارد.

او با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان مبنی بر ممنوعیت هرگونه تجمع و برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در سطح شهرستان، گفت: با توجه به شرایط حساس فعلی لازم است همه مردم و شهروندان با پرهیز از برگزاری هرگونه آیین و برنامه چهارشنبه‌سوری، ضمن کمک به سلامتی خود، شرایط خدمت‌رسانی بهتر را برای پرسنل درمانی و امدادی فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار