برخورد قاطعانه با انتشار دهندگان فراخوان چهارشنبه سوری در آذربایجان شرقی

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی به انتشار دهندگان فراخوان چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد و گفت: با این افراد براساس قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی به انتشار دهندگان فراخوان چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد و گفت: با این افراد براساس قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

 علیلو  به فروشندگان و عرضه کنندگان هر گونه مواد محترقه هشدار داد و گفت: مردم عزیز امسال با توجه به شرایط خاص جامعه ناشی از ویروس کرونا علاقه‌ای برای حضور در تجمعات از جمله آیین‌های چهارشنبه سوری ندارند و اطمینان داریم که خود آن‌ها با ماندن در خانه به فراخوان این گروه‌ها "نه بزرگ" خواهند داد.

او گفت: دادستانی ضمن قدردانی از همکاری مردم اجازه نخواهد داد عده‌ای هنجارشکن به بهانه چهارشنبه سوری امنیت و آرامش مردم را بر هم زنند و با تجمع‌های غیر ضروری بستر و زمینه شیوع ویروس کووید ۱۹ را فراهم کنند و جان مردم را به خطر بیاندازند.

او با بیان این‌که سلامت و امنیت مردم برای همه به ویژه برای دستگاه قضایی از اولویت اساسی برخوردار است، گفت: امسال با توجه به شرایط خاص بهداشتی جامعه هرگونه تجمع از جمله برگزاری جشن‌های چهارشنبه سوری ممنوع شده و مردم نباید فریب سایت‌های فراخوان به این مراسم را بخورند و در مراسم‌ها حضور یابند.

 علیلو با یادآوری آسیب‌ها و حوادث حاشیه‌ی آیین‌های چهارشنبه سوری سال‌های گذشته افزود: درحالی که همه توان و ظرفیت تیم‌های فداکار کادر درمانی و پزشکی استان برای درمان و بهبود بیماران کرونایی متمرکز شده، شایسته نیست در چنین شرایطی با رفتار‌های ناهنجار و نابخردانه و ایجاد حوادث دیگر زحمات آنان را مضاعف کنیم.

او گفت: به نیروی انتظامی و ضابطان قضایی دستورات لازم صادر شده تا با هنجار شکنان، ترقه بازان و کسانی که با اقدامات احساسی و هیجانی و استفاده از مواد محترقه مخل آسایش مردم می‌شوند به شدت برخورد کنند؛ دستگیرشدگان نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

او به والدین توصیه کرد با نظارت جدی بر فعالیت و رفتار فرزندان خود، آن‌ها را نسبت به عواقب آسیب‌های ناشی از حوادث حاشیه تجمعات چهارشنبه سوری آگاه سازند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گفت: به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیستیم، اما امسال شرایط جامعه به دلیل ویروس کرونا غیر عادی و ویژه بوده و برای عبور از این شرایط، ضروری است که همه در خانه بمانیم و جشن‌ها و تجمعات خود را به بعد از شکست این ویروس موکول کنیم.

او به نقل از متخصصان علم پزشکی ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی و عمومی را بهترین راه مقابله برای قطع چرخه کرونا بیان کرد و از همکاری و همراهی مردم که در روز‌های اخیر به طور محسوس توصیه‌های مسوولان را جدی گرفته و به فرایند کنترل این ویروس کمک می‌کنند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.