سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی ترافیک پایتخت با کم شدن زمان اجرای طرح ترافیک

حجت از کاهش ۵۰ درصدی ترافیک پایتخت با کم شدن زمان اجرای طرح ترافیک خبر داد.

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آمادگی این معاونت به منظور اجرای محدودیت تردد در سطح پایتخت با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تابع تصمیم و ابلاغ ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: هرگاه مسئولان ستاد مقابله با کرونا اعلام کنند که شرایط پایتخت بحرانی است و باید محدودیت تردد و خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال شود ما آن را اجرا می‌کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر به تجربه کشوری مانند چین به عنوان منشأ شیوع کرونا نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که با اینکه مردم در قرنطینه خانگی بودند، اما حمل و نقل عمومی آن‌ها فعال و دایر بود و مسافران کمتری از آن استفاده می‌کردند.

حجت ادامه داد: استفاده شهروندان از خودرو شخصی به طور حتم زمینه شیوع و احتمال ابتلای شهروندان به بیماری را کاهش می‌دهد، اما باید به این نکته اشاره کرد استفاده جمعیت زیادی از شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی موجب ادامه یافتن زنجیره کرونا می‌شود.

او بیان کرد: شهروندان در شرایط کنونی پیرو درخواست و اطلاع رسانی نهاد‌های درگیر با بیماری کرونا از جمله وزارت بهداشت بسیار مراعات می‌کنند و ما در پایتخت شاهد ترافیک نیستیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی مسافران مترو گفت: با شیوع بیماری کرونا ظرفیت خدمت رسانی مترو به مسافران نشان می‌دهد که تنها ۲۵ درصد مردم با شیوع کرونا از مترو استفاده می‌کنند که این درصد استفاده شهروندان از مترو ضرر مالی بسیار سنگینی را به همراه داشته، زیرا در کنار کاهش درآمد هزینه مترو، استفاده از مواد ضد عفونی کننده افزایش پیدا کرده است.

حجت ادامه داد: ما در پایتخت شاهد بخشی از جامعه هستیم که ناچار به حضور در محل کار خود هستند و اگر آن‌ها در محل کار خود حاضر نشوند بخشی از کالا و خدمات روزانه مردم دچار اخلال و قفسه ارزاق ما خالی می‌شود.

او با اشاره به فشار‌های وارده به معاونت حمل و نقل و ترافیک با شیوع کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از نهاد‌ها فشار آوردند که ساعت اجرای طرح ترافیک کم شود تا مردم بیشتر از خودرو شخصی استفاده کنند و در مقابل نیز بسیاری از افراد به ما گفتند که چرا ساعت اجرای طرح ترافیک را بیشتر نمی‌کنید تا مردم کمتر در خیابان‌ها تردد کنند و این نشان از فشار چند جانبه‌ای است که بر ما در این بازه زمانی (شیوع کرونا) وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری تمدید شد 


سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما بر تصمیم شورای ترافیک تهران مبنی بر کاهش زمان اجرای طرح ترافیک پایبند هستیم، زیرا این تصمیم خوبی برای کاهش استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

حجت در پاسخ به این سوال که در بازه زمانی کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک با شیوع کرونا گفت: به دلیل دور کاری بخشی از پرسنل به دلیل شیوع کرونا ما در بخش آمار‌ها قدری عقب هستیم و اطلاع دقیقی از میزان کاهش درآمد‌های شهرداری و افزایش تردد شهروندان در محدوده طرح ترافیک ندارم، اما تحلیل ترافیکی ما نشان می‌دهد بعضی از روز‌ها تا ۵۰ درصد کاهش ترافیک داشتیم.

او با اشاره به کاهش درآمد‌های شهرداری تهران گفت: در بخش هزینه‌ها نزدیک به ۴ میلیارد تومان تا به امروز هزینه شد تا ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی انجام شود و باید گفت تا به امروز از کمک‌های دولت برای مقابله با کرونا هیچ پولی به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار