کارشناس مسائل بین الملل گفت:انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا پیش بینی سیاست های این کشور در منطقه را دشوار می کند.

انتخابات ۲۲۰پیش بینی سیاست های منطقه ای آمریکا را دشوار می کندمهدی فتحی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده حضور آمریکا در منطقه گفت: سیاست حضور این کشور در منطقه طی ماه‌های آینده تفاوت چشمگیری نخواهد داشت و در کوتاه مدت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

او افزود: مثل دهه‌های گذشته امنیت اسرائیل برای ایالات متحده اولویت دارد و آنها به راحتی صهیونیست‌ها را در منطقه تنها نمی گذارند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد:  تضمین امنیت مبادلات اقتصادی با برخی کشور‌های منطقه همچون امارات، سعودی و کویت و سود بردن از این روابط در اولویت آمریکایی هاست و از سیاست‌های ثابت آن‌ها محسوب میشود.

او تاکید کرد: آمریکا تلاش می کنند حضور نظامی خود در منطقه را برای پیشبرد برنامه هایش حفظ کند و سیاست اختلاف افکنی در کشور‌های منطقه را همچون سال‌های گذشته ادامه می دهند تا فاصله بیشتری میان کشور‌های مسلمان منطقه ایجاد کنند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان گفت: اما ذکر این نکته ضروری است که انتخابات آمریکا در چند ماه آینده پیش روست و ترامپ هم عادت به اتخاذ سیاست‌های های غیر قابل پیش بینی دارد و همین موضوع پیش بینی آینده حضور این کشور در منطقه را سخت‌تر می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار