بازیگر فیلم‌های اکشن که از اسلحه می‌ترسد

دنیل کریگ بازیگری انگلیسی است که برای بازی به عنوان جیمزباند بیش از همه نقش هایش در سینما شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیل کریگ از بازیگران مشهور چند سال اخیر سینما محسوب می‌شود و ششمین بازیگری است که نقش جیمزباند را بازی می‌کند. او در این نقش که ابتدا با انتقاد روبرو شد موفق هم بوده و الان به عنوان بهترین جیمزباند تاریخ شناخته می‌شود.

دنیل با نام کامل دنیل روتن کریگ در شهر «چستر انگلستان» به دنیا آمده است. پدر او در نیرو دریایی فعالیت می‌کرد و مادر او نیز مدرس هنر بود. البته پدر و مادر وی زمانی که او ۴ ساله بود از یکدیگر جدا شدند. پس از این موضوع، دنیل که با مادرش همراه شده است فرصت پیدا می‌کند با بازیگری که از دوران دبیرستان به آن علاقه داشته است، بیشتر آشنا شود. او که بار‌ها به خاطر عیاشی تا مرز اخراج شدن از مدرسه رفته بود در ۱۶ سالگی آن را ترک می‌کند به بازیگری در تئاتر روی می‌آورد.

او که توانسته بود در سال ۱۹۸۸ به مدرسه گیلدهال وارد شود، راه خود را به مجموعه‌های تلویزیونی نیز باز کرد. نهایتا پای او در سال ۱۹۹۲ با فیلم «قدرت فرد» به دنیای سینما باز شد و توانست با نقش آفرینی در مقابل آنجلینا جولی در فیلم «لارا کرافت: مهاجم مقبره» به شهرت برسد.

او حضور خود را در هالیوود و همچنین چندین فیلم در سینمای انگلیس ادامه داد و در نهایت در سال ۲۰۰۶ برای نقش آفرینی در فیلم «کازینو رویال» به عنوان بازیگر جیمزباند انتخاب شد. او در چهار فیلم دیگر نیز در لباس این مامور نقش آفرینی کرده که جدیدترین آن نیز با نام «زمانی برای مردن نیست» نوامبر سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود.

در ابتدا انتخاب او به عنوان بازیگر جیمزباند مورد استقبال قرار نگرفت، اما بازی او بعد از اولین فیلم توجهات را به خود جلب کرد تا جایی که انگلیس یک پاسپورت با نام جیمزباند برای او درست کرده است. با این حال  او در این فیلم اکشن موفق بوده، اما گفته می‌شود از اسلحه می‌ترسد. از نکاتی که در مورد او و نقش جیمزباند می‌توان اشاره کرد، آن است که کریگ کوتاه قد‌ترین کسی است که نقش جیمزباند را بازی کرده است. همچنین او برای این نقش اعتیادش به سیگار را نیز ترک کرد.

شاید کمتر کسی دنیل کریگ را با نقش دیگری جز جیمزباند بشناسد، اما او فیلم‌های زیادی مثل «ماجراجویی‌های تایتان»، «کابو‌ها و بیگانگان»، «خانه رویایی»، «دختری با خالکوب اژدها» نقش آفرینی کرده است. او سال ۲۰۱۹ فیلم سینمایی موفق «چاقو کشی» برای اکران در سینما‌ها داشت که نقش آفرینی متفاوتی از او شاهد بودیم. دنباله این فیلم سینمایی هم با تمرکز روی شخصیتی با بازی دنیل کریگ خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار