ماسک ضد ویروس کرونا در استان بوشهر تولید شد

ماسک ضد ویروس کرونا با همکاری دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی اَهرَم در استان بوشهر تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اعلام کرد: ماسک ضد ویروس کرونا به عنوان سومین محصول دانش بنیان با همکاری دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی اَهرَم در استان بوشهر تولید شد.

اندازه ویروس کرونا بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ نانومتر است و این ویروس و دیگر ذره‌ها با این اندازه از ماسک‌های معمولی به راحتی عبور می‌کنند. بنابراین برای جلگیری از ورود ویروس‌ها ماسک به گونه‌ای باشد که ذرات ۱۲۰ نانومتری از آن عبور نکند که در این صورت فرد استفاده کننده نمی‌تواند به راحتی تنفس کند.

یک گروه دانش بنیان در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با سرپرستی حامد پریچه و مسئول فنی سید امید رضا موسوی (دانشگاه آزاد اسلامی اهرم) با خلاقیت و نوآوری برای نخستین بار دست به طراحی و استفاده از یک ساختار جدید برای تولید ماسک زده است.

این  گروه با استفاده از میکرومواد، از یک ساختار چند لایه و شبکه‌ای تو در تو برای ماسک‌های خود استفاده کرده و  در لایه میانی آن خاصیت صابونی به کار برده شده است که هنگام عبور ویروس، قارچ و باکتری، آن را به دام انداخته و با توجه به این که لایه بیرونی (غشای) ویروس کرونا از جنس چربی (لیپید) است، می‌تواند آن را درخود حل و خنثی کند.

این گروه دانش بنیان  پیش از این ژل ضدعفونی و محلول ضدعفونی کننده سطوح برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۴:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام ضمن خسته نباشی چطور میشه این ماسک ها رو خرید کنید