نماینده منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت؛

ویروس کرونا؛ ایران در مبارزه با کرونا بسیار جدی است

ریچارد برنان با اشاره به افزایش توانایی ایران در شناسایی مبتلایان گفت: تهران در مبارزه با ویروس کرونا بسیار جدی است و تمام مقامات ایران پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  نماینده منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت از آغاز آزمایش ویروس کرونا در شمال غرب سوریه خبر داد. او با اشاره به ویرانی سیستم بهداشت و درمان این کشور طی سال‌های اخیر بر اثر جنگ‌هایی که در این کشور رخ داده، از انتشار این بیماری در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گفته او تنها نیمی از امکانات پزشکی در سوریه تحت کنترل شورشیان است و نزدیک به یک میلیون نفر اخیرا آواره شده و در اردوگاه‌ها به سر می‌برند و این بر نگرانی‌ها درخصوص شیوع بیماری دامن می‌زند.

ریچارد برنان مدیر فوریت‌های پزشکی منطقه در گفت‌وگو با رویترز گفت: امیدواریم با تجهیزات پزشکی که به منطقه ارسال شده است، بتوانیم آزمایش‌ها را آغاز کنیم. ما بسیار نگران شرایط سوریه هستیم چرا که تمام کشور‌های اطراف مواردی از ابتلا را ثبت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ مراحل بهبودی کرونا مانند آنفلوآنزاست


برنان همچنین اشاره‌ای به اوضاع ایران در شرایط کرونا کرد و افزود: تا کنون بیش از ۱۴ هزار تن در ایران مبتلا به کووید ۱۹ شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها بهبود یافته‌اند. البته احتمال افزایش آمار مبتلایان همچنان وجود دارد که امری طبیعی است، حتی برخی از کشور‌های ثروتمند اروپایی نیز در شرایطی مشابه هستند چرا که آزمایش‌ها محدود به موارد شدیدتر بوده است.

نماینده منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در ادامه تاکید کرد: ایران به سرعت در حال افزایش توانایی آزمایش خود است و به همین ترتیب است که آمار مبتلایان در حال فزونی است، اما آنچه باعث مسرت و خوشحالی است اینکه در واکنش و نحوه مواجهه تهران با ویروس کرونا تعهد بزرگی وجود دارد و همه مقامات و مسئولان از بالاترین رده این موضوع را بسیار جدی گرفته‌ و پای کار هستند.

او تصریح کرد: در شرایطی که ایران تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌ها از سوی ایالات متحده آمریکا با کمبود عرضه جهانی برای انجام آزمایش‌ها و تجهیزات پزشکی قرار دارد، مراکز جدیدی برای تامین این نیاز‌ها در درون این کشور ایجاد شده است که باعث خوشحالی و بسیار ستودنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mimi
۰۶:۲۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
شما یک درصد فکر کن اگه ریچارد بر عکس این چیزی ک الان گفته گفته بود دییییییییی