پوآچای داغ با پنیر فتا یک غذای مخصوص خوش‌مزه در ترکیه و بلغارستان است. این نوع نان، پوآچا جیبى (Cepli Pogača) است که از سه لایه تشکیل شده و در ترکیه طرفداران زیادى دارد، با مارمالاد، نوتلا و پوره سیب زمینى وژامبون و... سرو مى شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پوآچا (به ترکی استانبولی Pogača) نوعی پیراشکی است که در انواع مختلفی پخته و خورده می‌شود و در اتریش نیز pogatschen خوانده می‌شود. گاهی داغ به عنوان پیش‌غذا و به جای نان سرو می‌شود. پوآچای داغ با پنیر فتا یک غذای مخصوص خوش‌مزه در ترکیه و بلغارستان است. این نوع نان، پوآچا جیبى (Cepli Pogača) است که از سه لایه تشکیل شده و در ترکیه طرفداران زیادى دارد، با مارمالاد، نوتلا و پوره سیب زمینى وژامبون و... سرو مى شود. طرز تهیه این نان بسیار راحته و در عین حال یک نان نرم و لطیف و خوشمزه است.

مواد لازم:

١ لیوان آب ولرم
٢لیوان شیر ولرم
٢ قاشق غذاخورى شکر
١قاشق غذاخورى مایه خمیر
١ قاشق مرباخورى نمک
آرد به میزان لازم که حدودا ٧ یا ٨ لیوان میشود

پوآچا جیبی، نان صبحانه‌ای خوشمزه و دلچسب

طرز تهیه:

مایه خمیر را در آب ولرم حل کرده و شکر را به آن اضافه میکنیم و تا زمانى که به عمل بیاید صبر میکنیم و بعد شیر ولرم و یواش یواش آرد و نمک را اضافه میکنیم و ورز میدهیم تا یک خمیر نرم بدست آید.
روی خمیر را می‌پوشانیم و ١٥ دقیقه استراحت میدهیم بعد از خمیر به بزرگی تخم مرغ برداشته (حدوداً چانه هاى ٤٠ گرمى) وردنه باز میکنیم و به بزرگی یک بشقاب کوچک پهن میکنیم وبعد رویش با قلمو روغن مایع میمالیم و دولا میکنیم و بعد دوباره رویش روغن مى مالیم و یک تاى دیگر میزنیم در سینى چیده و ١٥ دقیقه دیگر استراحت میدهیم و بعد رویش زرده تخم مرغ مالیده ودر فر با حرارت ١٧٥ درجه بپزد بعد از پختن تا شده‌ها جدا میشود و وسطش هر چى دوست دارید بگذارید.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار