اخبار حوادث در ۲۸ اسفند ۹۸؛

کشف بیش از ۷ هزار لیتر الکل/ انهدام باند تولید و توزیع محلول تقلبی ضدعفونی

اخبار حوادث استان بوشهر را در ۲۸ اسفند ۹۸ اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸) را اینجا بخوانید.

 کشف بیش از ۷ هزار لیتر الکل در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: بیش از هفت هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده احتکار شده کشف شد.

سردار خلیل واعظی افزود: پلیس استان در دو عملیات موفق شد در شهرستان‌های بوشهر و کنگان، هفت هزار و ۵۲۰ لیتر الکل سفید طبی کشف و ۶ متهم  را دستگیر کند.

او ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی در مرحله اول این عملیات، متوجه شدند، دو سودجو با احتکار مقدار زیادی الکل طبی در انبار یک واحد صنفی در شهر بوشهر قصد دارند، این مواد را در فرصت مناسب خارج از شبکه توزیع، به فروش برسانند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از این محل، پنج هزار و ۳۲۰ لیتر الکل سفید طبی که احتکار شده بود، کشف کردند و در همین زمینه دو متهم دستگیر شدند.

واعظی بیان کرد: در مرحله دیگر این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان کنگان پس از اطلاع از قاچاق و عرضه خارج از شبکه الکل طبی و مواد ضدعفونی کننده در بازدید از محل مورد نظر موفق شدند دو هزار و ۲۰۰ لیترالکل طبی و مواد ضدعفونی کننده کشف و چهار عضو یک باند را دستگیر کنند.

او گفت: مواد ضدعفونی کننده کشف شده برای توزیع در اختیار مراجع بهداشتی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده موضوع را به سرعت به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

انهدام باند تولید و توزیع محلول تقلبی ضدعفونی در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: سه عضو باند تولید و توزیع محلول ضدعفونی دست در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: در رصد کارگروه پایش فضای مجازی پلیس فتا استان مشاهده شد، یک نوع محلول ضدعفونی دست به صورت بسته بندی در بطری‌های به ظاهر دارای نشان سیب سلامت، در صفحات اینستاگرامی چند سوپرمارکت در حال تبلیغ و عرضه برای فروش قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به توزیع و عرضه این محلول خارج از شبکه توزیع از طریق سوپرمارکت و فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه به دست متخصصان پلیس فتا بررسی و مشخص شد این محلول به صورت گسترده وارد بوشهر شده و در میان سوپرمارکت‌های این شهر با توجه به تقاضای بالای مردم، در حال فروش است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: برای اطمینان از کیفیت محلول، یک بطری حاوی محلول ضدعفونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال و در بررسی آزمایشگاهی مشخص شد که این محلول بدون مشخصات بهداشتی است و به هیچ عنوان در ضدعفونی دست‌ها کارآیی ندارد.

قاسمی گفت: با هماهنگی قضایی و در چند عملیات همزمان، تعدادی از فروشگاه‌های عرضه این نوع کالا بازرسی و مقادیر زیادی از بطری‌های حاوی محلول تقلبی کشف و جمع آوری شد.

او عنوان کرد: در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که سه عضو یک باند تبهکار روند تولید و توزیع را در یکی از استان‌های همجوار برای منافع کاذب مالی برنامه ریزی و اجرایی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه استقبال عمومی از خرید محلول یاد شده باعث تشویق سودجویان شده بود، به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی به درگاه اینترنتی پلیس فتا مراجعه و موضوع را در قسمت گزارش‌های مردمی ثبت کنند تا پیگیری شود.

کشف محموله میلیاردی مواد شوینده و ضد عفونی در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۲۳۰ گالن مواد شوینده و ضد عفونی خبر داد.

 سرهنگ فرهاد آراوند گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی در یکی از محور‌های اصلی به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی صورت گرفته از وسیله نقلیه توقیف شده ۲۳۰ گالن ۵ لیتری مواد شوینده و ضد عفونی کننده کشف شد که بنا به نظر کارشناسان ارزش آن یک میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان بیان کرد: در این زمینه دو متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 توقیف ۴۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کنگان

ماموران پلیس آگاهی کنگان در بازرسی از دو دستگاه خودرو وانت، ۴۵۰ میلیون ریال کالا‌های قاچاق کشف کردند.

 سرهنگ رهام رضایی افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، ۳۵ حلقه لاستیک خودرو سواری در اندازه و نشان‌های تجاری مختلف و پنج دستگاه کولر اسپلیت بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

او با اشاره به دستگیری دو نفر در این زمینه بیان کرد: بنا به نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۴۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.