ادعای گاردین: انگلیس در حال اعمال فشار به آمریکا برای کاستن از تحریم‌های ایران است

یک روزنامه انگلیسی مدعی شده که این کشور به طور محرمانه در حال اعمال فشار به آمریکا برای کاهش تحریم‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین مدعی شده که انگلیس به طور محرمانه آمریکا را برای کاستن از تحریم‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا تحت فشار گذاشته است.

در این گزارش گاردین آمده است: دولت ترامپ گفته که تجهیزات پزشکی از طریق کانال بشردوستانه سوئیس در اختیار ایران قرار می‌گیرد، اما مقامات انگلیس از این موضوع نگران هستند که این کانال مالی شرایطی را شامل می‌شود که آن را بی‌اثر کرده است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا هفته گدشته گفته است: هر کشوری که ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد باید آزادی زندانیان دو تابعیتی و خارجی از زندان‌های ایران را نیز در نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه انگلیسی در بخش دیگری ادعا می‌کند: انگلیس رویکرد کمتر سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته و آزادی همه زندانیان دو تابعیتی را پیش‌شرط کمک‌های بشردوستانه قرار نداده است.

این در حالی است که امروز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدید نفتی را علیه ۷ نهاد از جمله شرکت «مین استریت ۱۰۹۵» اعمال کرده است.

بنا به بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تحریم‌های جدید هفت شرکت در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین را به دلیل مشارکت در مبادلات مالی در زمینه واردات و صادرات محصولات پتروشیمی ایران هدف قرار می‌دهد.

طی روز‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا، چند کشور و از جمله چین و روسیه خواستار لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند.

با این وجود هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که تحریم‌ها مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا نمی‌شود.

اینگونه ادعا‌های بی‌اساس تاکنون بار‌ها از سوی مقامات آمریکا مطرح شده و پیش از این نیز واشنگتن مدعی شده بود که اقلام بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های ایران مستثنا شده است، اما عملا این ادعا بی‌اساس بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار