شمار مبتلایان به کرونا ویروس به ۷۴ نفر رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش مبتلایان به کرونا ویروس به ۷۴ نفر خبرداد.

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در شهرهای تحت پوشش این دانشکده به  ۷۴ نفر رسید گفت:از این تعداد۳۰ نفر در آبادان ،۲۸ نفر در خرمشهر و۱۶ نفر در شادگان به این بیماری مبتلا شده اند.

او شمار افراد بستری شده در روز گذشته را ۱۹ نفر برشمرد و افزود:تعداد افراد فوت شده  براثر کرونا ویروس ۷ نفر می باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین تعداد مراجعه کنندگان از ابتدا اسفند  تا کنون را ۱۴ هزار و ۸۲۰ نفر خواند و گفت:تاکنون  ۴۵ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص شده اند.

سلمان زاده ادامه داد:از شهروندان تقاضا می‌کنم به دید و بازدید نوروزی نروند به ویژه به سالمندان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به هیچ عنوان در طی این مدت سر نزنند چرا که افراد ناقل می توانند به سرعت سالمندان را در معرض خطر قرار دهند.

او گفت:از فرمانداران دو شهرستان آبادان و خرمشهر تقاضا دارم با توجه به حجم مسافرت‌های نوروزی به سمت جنوب کشور ورودی‌های این دو شهرستان همچنان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی پایش شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  افزود:ثبت نام در سامانه سلامت salamat.gov.ir ضروری است و شهروندان با ثبت نام در این سامانه می تواند کمک بزرگی به کادر درمانی منطقه کنند تا کنون فقط ۶ درصد مردم منطقه در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.