۱۰ نفر به مبتلایان بوشهری کرونا افزوده شد

تعداد مبتلایان بوشهری بیماری کرونا ۱۰ نفر بیشتر شد و بهبود یافتگان به ۴۰ نفر رسیدند.

افزایش ۸ نفر به مبتلایان کرونا در استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۴۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۰ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری افزود: بر اساس دستور جدید وزارت بهداشت بیماران مبتلا به کرونایی که در هر استان، شناسایی و بستری می‌شوند جزء آمار همان استان محسوب می‌شوند، بنابراین دو بیمار بوشهری که در شیراز بستری بوده‌اند از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا استان بوشهر کسر شد، به همین دلیل آمار امروز استان بوشهر که ۱۰ مورد مثبت بود به ۸ بیمار مبتلا به کرونا کاهش یافت، بنابراین تعداد مبتلایان استان تا  پنجشنبه ۲۹ اسفند به ۵۴ نفر رسیده است.

مهمانی که باعث بیماری میزبانان شد

او ادامه داد: از ۱۰ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان آقایی ۶۶ ساله ساکن شهرستان دشتستان بوده که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و قرنطینه خانگی است و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه، یک نفر از استان فارس که در شهرستان دشتستان مهمان بوده، باعث مبتلا شدن میزبانان شده است، بیان کرد: یکی دیگر از بیماران، آقایی ۴۹ ساله ساکن دشتستان است که دارای سابقه بیماری کبدی و کلیوی بوده و با مهمان مورد مثبت از شیراز در تماس بوده است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی قرار دارد.

کشمیری افزود: بیمار دیگر نیز خانمی ۴۵ ساله و ساکن شهرستان دشتستان است که همسر این مرد است، با دارا بودن سابقه بیماری کبدی، با مهمان مورد مثبت از شیراز در تماس بوده است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و با وضعیت عمومی خوب در قرنطینه خانگی است.

او بیان کرد: بیمار بعدی هم آقایی ۴۵ ساله ساکن شهرستان دشتستان است که با مهمان مورد مثبت از شیراز در تماس بوده و در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری است و حال عمومی خوبی دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بیمار بعدی خانمی ۶۷ ساله ساکن کنگان و دارای سابقه بیماری قلبی و عروقی است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ترخیص شده و در قرنطینه خانگی است و  حال عمومی خوبی دارد.

کشمیری بیان کرد: بیمار دیگر هم خانمی ۸۳ ساله ساکن کنگان و دارای سابقه بیماری قلبی عروقی است که در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری است و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

او عنوان کرد: بیمار بعدی هم خانمی ۷۷ ساله ساکن شهرستان دشتستان و دارای سابقه بیماری قلبی عروقی است که اکنون خیلی بدحال و در ICU بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بیمار دیگر، آقایی ۴۱ ساله ساکن بوشهر و فرزند شخصی است که پیش از این نمونه آزمایش کرونای او  مثبت اعلام‌شده بود. این فرد در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بستری است و حال عمومی خوبی دارد.

کشمیری ادامه داد: دیگر بیمار جدید، خانمی ۵۱ ساله ساکن بوشهر است با سابقه بیماری قلبی عروقی، که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده، در قرنطینه خانگی قرار دارد و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

تعداد قربانیان کرونا به چهار نفر رسید

او، بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا کنون به چهار نفر رسیده است، افزود: خانمی ۸۰ ساله ساکن شهرستان دشتستان که جواب نمونه آزمایش کرونا ویروس او مثبت اعلام شده، فوت کرده است و تاکنون برای صدور مجوز دفن او منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.

۴۰ نفر بهبود یافتند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: از این افراد، تاکنون ۴۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و ۱۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

تاکید بر ماندن در خانه

کشمیری، با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا به قطع زنجیره اقدام شود.

مبتلایان به کرونا در کشور از ۱۸ هزار نفر فراتر رفت

در همین حال ، امروز علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

او ادامه داد: پنج هزار و ۹۷۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان کرد: با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۲۸۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.