ویروس کرونا چند علامت هشدار دهنده مهم دارد که جدی نگرفتن آنها می‌تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا تاکنون تعداد قابل توجهی از مردم جهان را مبتلا کرده و بسیاری را هم به کام مرگ برده است. پیش بینی می‌شود در هفته آینده بر تعداد مبتلایان و جان باختگان این ویروس در جهان افزوده شود؛ بنابراین برای به حداقل رساندن تاثیر ویروس کرونا، شناخت علائم هشدار دهنده و انجام اقدامات مناسب بسیار مهم است. علاوه بر تب و سرفه خشک، یکی از علائم هشداردهنده اضطراری، درد مداوم در قسمت خاصی از بدن است.


بیشتر بخوانید: هنگام تب از خوردن بروفن و ژلوفن پرهیز کنید


به گفته کارشناسان درد‌های مکرری که فرد در فاصله زمانی متعدد در قفسه سینه خود احساس می‌کند می‌تواند یک هشدار مهم درخصوص ابتلا به کرونا باشد. ناگفته نماند که این می‌تواند تنها یک علامت باشد که باید جدی گرفته شود، اما نباید درباره آن نگران بود چرا که افزایش استرس و اضطراب ضمن تضعیف سیستم ایمنی بدن، می‌تواند باعث تشدید درد شده و حتی گاهی به اتفاقات بدتری منجر شود، بنابراین حفظ آرامش و غلبه بر نگرانی‌ها در وهله اول بسیار مهم است و در مرحله بعدی در صورت تشدید و تداوم درد باید با اورژانس تماس بگیرید.

در صورت تردید درخصوص ابتلا از افراد مسن و زنان بارداری که در خانواده و یا در همسایگی شما هستند، فاصله گرفته و تا دو هفته خود را در محلی مجزا مانند اتاق قرنطینه کنید. این امر تنها به دلیل حصول اطمینان و جلوگیری از شیوع ویروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحیده صالح میرحسنی روان ی
۲۳:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من نیز کرونا گرفته ام و خودم را قرنطینه کردم.وحیده صالح میرحسنی روان ی.سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۳:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
ویتامین C زیاد، ویتامین A (مثلا استفاده از میوه پرتغال) و مقدار خیلی کمی هم ویتامین D به همراه پروتئین (مثلا سوپ با سینه مرغ) در برنامه غذایی تون قرار بدهید تحرک ورزشی نداشته باشید و مقداری استراحت.
دارو دیفن هیدرامین و استامینوفن درصورت لزوم. انشاالله هرچه سریعتر بهبودی حاصل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
از خدا بترسید و مردم را نترسانید . اصول تغذیه اسلامی و پرهیز از غذاهای مضر و دارو شیمیایی را آموزش دهید
بگویید که غذاهای طبیعی بخورند
بگویید که عبادت کنند . نماز شب بخوانند . روزه بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
من موقع خونه تکونی فکنم سرما خوردم اما بیرون هم رفتم.احساس درد درقفسه سینه دارم.نمیدونم سرما خوردگی یا نه.سردرد دارم ویکم گلو درد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
یک سوال اساسی اینجا برای من مطرح هست در برنامه های آموزشی درباره کرونا میگن که اپیدمی اوج میگیره و تمام میشه. مگر نمیگن کسی که قبلاً کرونا گرفته باز می‌تونه مبتلا شه. خوب با این حساب این چرخه تمام نمیشه که این ویروس نابود نمیشه ممکنه یک نفر چندین بار مبتلا شه. کسی میتواند بگوید که این ویروس کی فروکش میکند؟یا بر چه اساسی جمعیت زیادی ویروس رو بگیرن دیگه جامعه از این بیماری مصون میشه درحالیکه یک نفر می‌تونه بارها و بارها ویروس رو میگیره و منتقل میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
پودر آویشن به همراه آب جوش نبات برای کرونا خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
من دو هفته قبل با همین علامت "درد‌ مکرر در فاصله زمانی متعدد در قفسه سینه" به بیمارستان مراجعه کردم اما پزشک حتی اسم کرونا را هم نیاورد و من بعد چند روز علایم سرماخوردگی ام کم شد و بهتر شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
بیشتر اطلاع رسانی کنید شبکه مختلف کنگره ایرانیان بهتر از شما توضیح داده که اگر مثلا هشتاددرصد رعایت کنند بهداشت ومانند در خانه تعداد کشته ها و طول زمان بیماری فلان واگر شصت درصد فلان وکلا تحلیل عالی کرده تا ملت بفهمند که به نفع همه است در خانه ماندن لطفا فعلا کاری به گرسنگی قحطی در امریکا وگل وبلبل در ایران نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
پودر آویشن به همراه آب جوش نبات برای کرونا خوبه.
آخرین اخبار