کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی با خانم ملیتا ویینویچ رئیس دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه آحرین وضعیت گسترش ویروس کرونا در سطح جهان را بررسی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه  ۹۸ در گفتگوی تلفنی با خانم ملیتا ویینویچ رئیس دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه آحرین وضعیت گسترش ویروس کرونا در سطح جهان و اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی برای مبارزه با این پدیده شوم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر ایران در این گفتگو با اشاره به تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا بر علیه ملت ایران بخصوص مانع تراشی‌های متعدد در ارسال کمک‌های دارویی و پزشکی به ایران علیرغم بسیج شدن تمامی نیروی‌های مردمی برای غلبه بر این پدیده شوم، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر جامعه جهانی به این مسئله تاکید و سکوت سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی و حقوق بشری را در این زمینه غیر قابل پذیرش دانست.

جلالی همچنین با اشاره به اقدامات وسیع بعمل آمده توسط جمهوری اسلامی برای مهار و ریشه کن سازی ویروس کرونا، ارزیابی مثبت نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از این اقدامات را موید دیدگاه اصولی و عزم جدی ایران در استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای نابودی این ویروس در سطح کشور دانست.

رئیس دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه در این تماس با قدردانی از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان بهداشت جهانی در زمینه جلوگیری از شیوع و ریشه کن سازی ویروس کرونا علیرغم موانع فراوان ایجاد شده بواسطه تحریم‌های امریکا در برابر ملت ایران، بر اراده راسخ این سازمان در حمایت از پزشکان و پرستاران ایران و ارسال کمک‌های بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران، تاکید نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار