عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنایع مجاور تهران آلاینده‌تر از خودرو‌های شخصی هستند

فخاری گفت: برای کنترل آلودگی هوای تهران اول باید به قدرتمندان و واحد‌های فعال مرتبط با دولت و بخش خصوصی توجه کرد.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای طرح جدید ترافیک در پایتخت گفت: در سال ۹۶ استدلال ما این بود که سهم زیادی از حل مسئله آلودگی هوای تهران وابسته به طرح جدید ترافیک نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش تردد خودرو‌ها در روز‌های کرونایی گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که استدلال ۲ سال پیش ما غلط نبوده است.

او با بیان اینکه صنایع مجاور تهران منابعی آلاینده‌تر از خودرو‌های شخصی هستند، تصریح کرد: مسائل آلودگی هوای تهران باید بعد از بحران کرونا با نگاه دقیق تری بررسی شود.

او با تأکید بر اینکه وضعیت هوای تهران مطلوب نیست، افزود: با توجه به اینکه به طور نسبی تردد کم شده، کیفیت هوا قابل قبول نیست و نشان می‌دهد، نیازمند برنامه محکمی برای کنترل صنایع مجاور تهران هستیم و زورمان فقط به خودرو‌های شخصی نرسد.


بیشتر بخوانید: بررسی میزان تأثیر طرح جدید ترافیک بر کاهش آلودگی هوا/ ۹۸ آلوده‌تر از ۹۷


او گفت: اگر برنامه‌ای برای کنترل آلودگی هوای تهران است، اول باید به قدرتمندان و واحد‌های فعال مرتبط با دولت و بخش خصوصی توجه کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وضع فعلی هوای تهران که در آن تنفس می‌کنیم، حاصل عملکرد دستگاه‌های مختلف است.

فخاری گفت: مسائلی مثل آلودگی هوا نشان می‌دهد که به اقدام‌های ملی و عزم و اراده‌ای در مقیاس استان نیازمند هستیم و صرفا با طرح ترافیکی شهرداری مسئله حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار