مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که ویروس کرونا به منطقه تحت محاصره نواره غزه هم رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، طی سخنانی در روز یکشنبه از شیوع ویروس کرونا در نوار غزه خبر داد.

نوار غزه منطقه کوچکی در حاشیه دریای مدیترانه است که تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد. بیم آن می‌رود که روند ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با این ویروس برای ساکنان غزه با مشکلاتی روبه‌رو شود. نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان تاکید کرده است که ارسال وسایل پزشکی و بهداشتی به نوار غزه آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه این را هم گفت که فلسطین برای مبارزه با شیوع کرونا فعالیت برخی از مراکز تجاری و خدماتی را برای مدت زمان مشخصی به حالت تعلیق درآورده است. اشتیه افزود مراکز مهم مانند داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها از این قاعده مستثنی خواهند بود. نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان در ادامه از مردم کشورش خواست از عصر روز یکشنبه به مدت ۱۴ روز به منظور توقف شیوع ویروس کرونا، در منازل خود بمانند. 

گفتنی است،  آزمایش ویروس کرونا دو فلسطینی ساکن در نوار غزه که به تازگی از پاکستان بازگشته‌ بودند، روز یکشنبه مثبت اعلام شد. این دو نفر هم اکنون تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار