افزایش کدورت و قطعی مکرر آب روستاهای حفارشرقی

رییس اداره امور آب روستایی خرمشهر گفت: فرسودگی تاسیسات آبرسانی باعث افزایش کدورت و قطعی مکرر آب روستاهای حفارشرقی خرمشهر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حسین عسکری‌مجد رییس اداره امور آب روستایی خرمشهر روز یکشنبه گفت: متاسفانه به علت بالا رفتن بیش از حد کدورت آب رودخانه کارون و آب طرح غدیر سامانه فیلتراسیون تاسیسات شهدای حفار شرقی با توجه به فرسوده شدن و احیای مجدد در زمان سیلاب سال گذشته پاسخگوی این حجم از کدورت و گل و لای نیست.

او افزود: برای بهسازی و پایین آوردن کدورت آب این روستاها برداشت آب از کارون را از مدار خارج کرده ایم که به همین دلیل بین ساعات ۲ الی چهار بامداد هر روز سیستم پمپاژ تاسیسات جهت شست‌وشوی فیلتراسیون و آبگیری مجدد، خاموش و پس از اتمام شست‌وشو عملیات پمپاژ از سر گرفته می‌شود.

رییس اداره امور آب روستایی خرمشهر گفت: به منظور بازسازی و نوسازی تاسیسات آبرسانی شهدای حفارشرقی پیگیری زیادی برای مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد ولی متاسفانه به علت یکپارچه‌سازی و ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری همکاری این قرارگاه با شرکت آبفا متوقف شده است.

عسکری‌مجد افزود: مدیریت و پرسنل این امور با وجود عقب افتادن چندماهه حقوق، تمام تلاش خود را برای اجرای طرح نوسازی تاسیسات آبرسانی روستاهای خرمشهر تا حصول نتیجه انجام خواهند داد.

هفت هزار مشترک در ۴۵ روستا زیرپوشش تاسیسات آبرسانی شهید منصوری، شهدای غرب کارون و حفار شرقی خرمشهر قرار دارند.

۱۳ روستا با سه هزار و ۹۳۵ خانوار تحت پوشش تاسیسات آبرسانی حفارشرقی خرمشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.