گزارش/

آیا تلفن همراه ارزان می‌شود؟ /کاهش ۲۰ درصدی نرخ موبایل در پایان سالی که گذشت

موبایل که یکی از مهم‌ترین اجزای مورد استفاده مردم این روز‌ها با کاهش قیمت وارد سال جدید شده است.

آیا تلفن همراه ارزان می‌شود؟ /کاهش ۲۰ درصدی نرخ موبایل در پایان سال گذشته به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در وضعیت نابسامان معیشتی و اقتصادی جامعه چیزی که بیشتر از همه مردم را از بلاتکلیفی بیش از گذشته بلاتکلیف تر می‌کند واژه ناشناخته به نام ارز نیمایی است که از چند سال گذشته خود را با نام نیمایی در کنج بازار اقتصادی و دلالی های واسطه ای و رابطه ای جا داد.

پس از کش و قوس های فراوان برای جا انداختن این ارز در اقتصاد ایران نرخ دستوری آن هر روز دستخوش تحولات بازار اقتصادی بوده و هست و از روز اول که قرار بود این ارز با نرخ بسیار کمتر از نرخ آزاد دست تولید کننده و صادر کننده را بگیرد خود را در بازار گم کرد و رفیق ارز آزاد شد. تولید کننده ها تا چشم باز کردن نرخ ارز نیمایی را بسیار نزدیک به نرخ ارز آزاد دانستند و چاره‌ای نداشتند که از خیر آن بگذرند.

حال با این تفاسیر و در این بازار آشفته کرونايي که همه اذهان درگیر سلامت افراد جامعه هستند سوالی که پیش از گذشته ذهن همه را میتواند درگیر كند، این است که اگر ریل سیاست‌گذاری‌های ارزی تا قبل از این جریانات درست گذاشته شده بود هم اکنون می بایست شاهد حرکت قطار سیر و سریع تولید صادرات و در مقابل ارزآوری قابل توجه به کشور و عدم احتیاج به نفت بشکه‌ای زیر ۲۰ دلار بودیم.

امسال مهمان ناخوانده سال نو چه در چین و چه ایران، بلای مدرنی بود كه همه اخبار را به حاشیه برده و همه‌چیز را از صنعت تا زندگی شخصی انسان‌ها در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

بازار موبایل هم در این میانه از گزند کرونا در امان نبود و تاثیرات گسترده‌ شیوع کروناویروس کار را به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ فعال در صنعت تولید تلفن همراه کشاند، معرفی گوشی‌های پرچمدار تعلیق شده‌اند و در یک کلام بازار جهانی موبایل در سردرگمی به سر می‌برد.

دامنه تاثیر کرونا بر بازار موبایل و تجهیزات جانبی ایران هم سایه انداخته و حالا واردکنندگان، فروشندگان و حتی مشتریان این بازار تکلیف تصمیمات آینده خود را به‌روشنی نمی‌دانند. همه این‌ها در حالی است که پاندمی کروناویروس به‌جز همزمانی با مهم‌ترین فصل‌ فروش در ایران، با افزایش نرخ ارز نیمایی هم همزمان شد و به‌دنبال خبر بد شیوع گسترده بیماری کرونا در ایران، راه‌های ارتباطی نیز محدود شدند.

با این وجود باید گفت عمیق‌ترین بخش این مشکل آنجاست که هیچ‌کس نمی‌داند بحران کرونا تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و همین امر برای فعالان بازار موبایل و تجهیزات جانبی نگرانی‌های چندجانبه را به همراه دارد؛ آیا ضرری که متوجه فعالان این بازار می‌شود، منحصر به خواب چندین ماهه سرمایه است یا فشارها نیروی انسانی را هم نشانه رفته و روند تعدیل‌ها و خروج از این بازار را شاهد خواهیم بود؟ چه باید کرد و انتظار دریافت چه حمایت‌هایی را از نهادهای بالادست می‌توان داشت؟

اهمیت تلفن همراه در روزهای کرونایی به چشم آمد

رضا دیهیمی، نایب‌رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه ضمن اشاره به از هم گسستگی زنجیره تامین و عرضه تلفن همراه در کشور، در مورد تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد صنف تلفن همراه گفت: متاسفانه از اوایل اسفند که رشد شیوع بیماری کرونا در ایران آغاز شد، مشکلاتی برای این صنف بوجود آمد. نخستتین تاثیرات شیوع کرونا در صنف موبایل شامل حال حلقه‌ اول این زنجیره یعنی واردکنندگان شد.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی افزود: بهتر است بدانید در این لحظه که با هم گفت‌وگو می‌کنیم هیچ باری از دبی به ایران نمی‌رسد چرا که راه‌های دبی و عراق (اربیل) به ایران بسته شده و پرواز و در نتیجه کارگویی صورت نمی‌گیرد. به‌عبارتی اولین مشکل آن است که واردکنندگان امکان ارسال کالا به ایران را ندارند.

او ادامه داد: از سوی دیگر به‌خاطر مسائل مربوط به قرنطینه در بسیاری از شهرهای ایران مغازه‌های تک‌فروشی تعطیل شده و خواه ناخواه از آن‌جا که از یک زنجیره صحبت می‌کنیم، این امر بر حلقه‌های دیگر زنجیره نیز تاثیر می‌گذارد. یک شرکت واردکننده زمانی می‌تواند فروش داشته باشد که تک‌فروشی‌ها فعال باشند.

دیهیمی تشریح کرد: تنها در این صورت است که واردکننده می‌تواند فروش به عمده‌فروشی‌ها، نماینده‌های شهرستان‌های مختلف و در مرحله بعد، توزیع بین بنکداران و خرده‌فروشان را تضمین‌شده بدانند. چیزی که در حال حاضر شاهدش هستیم حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل بازار‌ها در بیشتر استان‌های کشور است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به افزایش جهانی قیمت موبایل به دلیلی شیوع کرونا گفت: کروناویروس همزمان با شروع سال نوی میلادی ۲۰۲۰ در چین و سپس کشور‌های دیگر شیوع پیدا کرد. در نتیجه کارخانه‌های برند‌های بزرگ از قبیل اپل و سامسونگ در چین به تعطیلی کشیده شد و باتوجه به همزمانی با سال نو کمبود کالا در دبی و هنگ کنگ و... باعث افزایش قیمت کالا در سراسر جهان شد. معضل بزرگ این است که زمانی برای پایان این بحران تعیین نشده و البته ما امیدواریم انشاالله هرچه سریع‌تر اوضاع به سامان برسد.

او افزود: هم اكنون که کشور با این بحران مواجه شده است، دغدغه همه ما عبور از این شرایط است و باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر شرایط را به حالت عادی برگردانیم. اما نباید از این موضوع هم  غافل شویم که در این دوران بسیاری از کسب و کارها آسیب دیده اند و باید از هم اکنون چاره ای برای حل مشکل آنها در پساکرونا بیاندیشیم.

رکود همراه با کاهش نرخ تلفن همراه در بازار موبایل مشهود است

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه بازار تلفن همراه شدت هم اکنون بازار تلفن همراه راکد است، گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که بازار تلفن همراه راکد باشد چرا که این کالا در انواع مختلف در بازار یافت می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ شرکت، واردکننده تلفن همراه در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این واردکنندگان تلاش می کنند تا با تامین کالای مورد نیاز بازار تلفن همراه، قیمت این اقلام را ثابت نگاه داشته تا در حق مصرف کننده اجحافی نشود.

درستی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمتی برای بازار تلفن همراه، پیش بینی می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: هم اکنون افزایش قیمت، به اندازه ای نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اما قیمت تلفن همراه به نرخ ارز بستگی دارد چرا که بالغ بر ۹۵ درصد این کالاها، وارداتی است و با توجه به تثبیت قیمت ارز در بازار، پیش بینی می‌شود که وضعیت این بازار بهتر و کاهش قیمت را شاهد باشد.

درستی با اشاره به اینکه زمانی وضع بازار موبایل مشخص می‌شود که دست دلالان و سودجویان از بازار کوتاه شود، گفت: امیدواریم همکاری دولت و اصناف بیشتر شود تا بازار روند مطلوب‌تری به خود بگیرد.

ارز نیمایی برای واردات موبایل، مانع افزایش قیمت

یکی از فروشندگان موبایل در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واردات موبایل با ارز نیمایی و وضعیت کنونی بازار موبایل گفت: شرایط فعلی ویژه و خاص است. با وضعیتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است فعاليت بسیاری از کسبه را تحت شعاع قرار داده است و رکود عجیبی در بازار موبایل شاهد هستیم.

او گفت: طبق گفته مسئولان تا سه ماه بعد از رهایی از ويروس کرونا دچار مشکلات خرید و فروش خواهیم بود و مطمئناً کسبه کاسبی نخواهند داشت.

این فروشنده افزود: هم اکنون کالا در بازار وجود دارد و اما عرضه بايد برابر تقاضا باشد و قيمت آن را تعيين كند. هم اكنون به شدت بازار آرامی را پشت سر می گذاریم اما اميدوارم سال آینده این مشکل برطرف شود و شاهد رونق اقتصادی باشیم.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی ارز نیمایی باعث جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نیز شده است اما مطلبی که وجود دارد افزایش قیمت گوشی وابسته به قیمت دلار است که هم اکنون شاهد افزایش قیمت دلار هستیم.

با توجه به این‌که بانک مرکزی در سال گذشته با معرفی سامانه ارز نیمایی سعی کرد بستری امن برای تجارت ایجاد کند و امر واردات را تسهیل نماید، به‌نظر می‌رسد دیگر نباید نگران کاهش موجودی گوشی‌های تلفن همراه در بازار باشیم.

اما پاسخ به این سوال که آیا تخصیص ارز نیمایی به این نوع کالا در نهایت باعث کاهش قیمت آن نیز خواهد شد یا خیر، موضوعی است که به زمان بیشتری نیاز دارد. امیدواریم با تامین ارز مورد نیاز برای گوشی‌های تلفن همراه و محصولاتی که در خانواده این نوع کالا قرار می‌گیرند، در آینده‌ای نزدیک شاهد وجود برچسب‌های قیمتی معقول‌تری در بازار باشیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Rosha
۰۲:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من که دعا میکنم ارزون ش من میخواستم نوت 9 پرو بخرم شد 9 تومن خواستم a20 بخرم شد 4 یا 5 ت تروخدا قیمت ها رو بیارین پاین مایی که مدرسه آنلاين داریم چ کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۲:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
من ۱ملیون پول پارسال داشتم میخواستم گوشی بگیرم نشود الان میخوام یک گوشی بگیرم میگه چهار ملیون تورو خودا نکنین از این کاراتون مردم ندارند اگه داشتن یه چیزی ولی ندارند ما دانش اموزیم باید تواین کورونا باید انلاین درس بخوانیم تورو به اون خدای که میشناسی گوشیارو بیارین پایین ما اگه الان بریم مدرسه کورونا زیاد میشه تورخدا گوشیارو بیارین پایین
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۳:۰۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
پارسال ۱ملیون پول داشتم میخواستم گوشی بخرام نشد الان با یک ملیو نمیتونم یک گوشی نوکیا ساده بخرم بقران نداریم ما الان موقع کورونا باید انلاین درس خوند الان من باید چیکارکنم شمارو بخدا گوشی هارو بیارید پاین به اون خداییکه میشناسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
گوشی a10 s دوملیون بود الان چهارملیون چه وعزشه اگه قرار ارزون بشه بگین لطفا
Ukraine
ژیلا
۱۱:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از دیروز تا امروز گوشی ساسمسونگa20 یک میلیون گرونتر شده چرا آخه من تازه پولش جور کردم برا دخترم که مدرسش آنلاین بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
من دعا می کنم تا گوشی ها زود ترارزان شن ما که مدرسه رو باید از گوشی درس ببینیم باید چه کنیم من فقط یه A10می خوام اما گرونن لطفا رسیدگی کنید این چه وعضشه اخه حتی نمی تونیم یک گوشی بخریم که بزودی هم مدرسه ها باز می شن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من دعا میکنم گوشی ها ارزون شن چه وعضشع اخه تا پیارسال گوشی های 1 میلیونی میدیدیم میگفتیم گرونه الان ارزونترین گوشی شده 2 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۴:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این ظلم نی میخام گوشیa20 بخرم شده ۳و ۶۰۰ اخه ما که دانش آموزیم و مدرسهههههه ها باز مجازبه چ خاکی بریزیمم ، نخریدم گفتم ارزون میشه ، ارزون نشد هیچ بدتر گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۳:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نرخ ها در این سال ها افزایش داشته
اما خب فک کنم اگه مردم کمتر بخرن ارزون تر بشه
اگه واجبه مثل کلاس آنلاین یا.... بخرید وگرنه نه.
Iran (Islamic Republic of)
علی یوسفی
۱۱:۰۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام.به نظر من هیچکی نباید گوشی بگیره این وری بازار فروش گوشی خراب میشه و احتمالا قیمت گوشی ها میا پایین. امیدوارم گوشی ها ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
/:
۱۵:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۹
کی گوشی قیمتش میاد پایین
چرا گرونش کردن اصلا که مردم نتونن گوشی بخرن
خدا فقط کمک کنه
فک نکنم پایین بیاد
میشه جواب بدید که کی پایین میاد منومیخوام بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو را خدا ارزون شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من که دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من که دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۱۸:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
توی هرچی فقیر تر باشی بیشتر ازت میجاپن:))!
مثلا یه گوشی ۲ تومنی ۱ میلیون رفته روش و ۵۰ درصد صود کردن ولی تو گوشی های ۱۰ میلیونی شاید تا ۲ تومن هم روش رفته باشه ولی سودشون میشه ۲۰ در صد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ای بابا - ای بابا - ای بابا

آخرش دارم مجبور میشم از این مملکت برم- خیلی مقاومت کردم بمونم
یکی از نخبه های مهندسی هستم ولی تو این مملکت درجا هم نمیزنم دارم رو به عقب میرم

مهندسم . صبح تا شب کار میکنم . ولی نه میتونم یه گوشی درست و حسابی بخرم - نه ماشین - نه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حالا انقدر میگن ارزون میشه کسی میدونه کی ارزون میشه؟یافقط میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
قیمتا خنده داره اصلا برچی گرون شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چی
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۶:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اونایی ک ماه پیش گفتن گوشی ارزون میشه!
دیدید ارزون که نشد هیچ گرونم شد.واقعا گناه ما چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
میشه یه نظر واضح در مورد کاهش قیمت موبایل بگین خیلی ممنون میشم...
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر گرانی
۲۳:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اگه هیچکس گوشی نخره میخوام ببینم قیمت گوشی رو پایین میارن یا نه
مگه میشه گوشی آیفون SE 2020 دلاری399 بشه 11 میلیون
Belgium
yatataloo amir
۱۷:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش ارزون بشه تا فعلا ک پولمو جم میکنم ببینم ارزون میشع یا ن اگ ارزون شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تو خواب ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
گوشی کی ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
چه گناه کردیم تو ایران به دنیا آمدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
برو بمیر میخواستی کجا بدنیا بیای الان اگر داخل امریکا بودی به جا حسرت گوشی و مبایل باید میگفتی ای کاش داخل ایران بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۹
حسین خودت و هم فکرات بمیرن. ایران رو هم فکرای کوته فکری مثل تو از بین بردمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید، خواهشا کلی گوشی در اردیبهشت ماه اعلام کردن در گمرک است پی گیری کنید هرچه سریع تر وارد بازار بشن مثل بقیه مؤارد احتکار نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ی پسر
۲۲:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
کی ارزون میشه؟ اصلا ارزون میشه یا گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
amin
۲۲:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
حتی فکرشم نکنید ک ارزون میشه ، وقتی کسی یه گوشی رو مثلا با 15 میلیون وارد کرده که نمیاد ضرر بده ، استخوناشو خوردم کنید ارزونتر نمیده ، فقط گرونتر
تنها راه ارزون شدنش نخریدن بود ک تو این مملکت از این خبرا نیست
من میخواستم iphone 11 pro max 512 بگیرم ، کرونا اومدو دانشگاها تعطیل شدن گفتم حالا دیر نمیشه بعد عید میگیرم ، اون موقع 29.5 بود الان طرفا 36 میلیونه ، جدیدا گفتن پراید 38 ، الان قیمت ایفون + 2 میلیون = پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
فکرکنم تا 10ساله دیگه همه چیزارزان بشه چونکه ملت پیرشده زادوولدیم درکارنیست کمی صبرکنید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
لطفا هیچ گوشی نخرید حتی اگه برا برنامه شاد میخواید،اموزش پرورش مجبوره که یجوری برا اونا که توان مالی ندارن برنامه درسی بزاره این همه حساسیت رو شاد بی دلیله اگه یه ماه گوشی نخریم ارزون میشه
Romania
محسن
۰۵:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نخرید!!!!!!!!!!!! ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آیا تا مرداد ماه 1399 گوشی سامسونگ A10s ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آیاگوشی در تیر سال 1399 ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفتم گوشی بگیرم a51 پنج تومن بود شده هفت تومن a71 هفت تومن بود شد هشت و صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
محال ممکنه قیمت ها بیاد پایین منتظر نباشین بخرین
Iran (Islamic Republic of)
امیر تتلو
۰۳:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم با این گرونی
United States of America
زهرا
۰۲:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی گوشیا میان پایین؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تورو خدا پیگیری کنید بخدا چهار ساله گوشیم خراب شده نتونستم بخرم الانم استادا گفتن بیاید واتساپ چه خاکی.به سرم بریزم
Iran (Islamic Republic of)
ی بدبخت :(
۱۶:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما مردم اینقدر بدبختیم که نتونیم ی گوشی میان رده بخریم.
A10 که قبل عید 1،750 تا 1،950 بود، الان باید 2،500 تا 2،800 پول بدی....
خدایا کمکمون کن...
منم میخوام موبایل داشته باشم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۹
بدبخت نبودیم. سادگی کردیم بدبختمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ی دختر
۲۱:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا لعنتتون کنه که خودتون در آرامش زندگی میکنین اونوقت مردم باید حسرت ی گوشیه میان رده رو بخورن...
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۴:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من بدبختو ببین...
دو سه سال پیش میخواستم گوشیک بگیرم واقعا نتونستم و همینطوریا گزشت آون وقت ۲میلیون و ۹۰۰ بود الان شده پنج میلیون.
آقا ترو خدا فعلا نخرین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان من میخواستم قبل عید a70 بگیرم قیمتش حدود ۴۴۰۰ بود الان ۵۷۰۰. ۵۸۰۰ هست کاش خریده بودم جالبش اینجس ک میدونستم گرون میشه چند جا خونده بودم ولی چند نفر پشیمون کردن ک نخر ارزش نداره اون همه بدی گوشی . الان هم میگن دو سه هفته بعد ارزون میشه یکم الان موندم چیکار کنم گوشی خودمو بفروشم و دارندارمو از بانک بردارم ب زور شاید a70 بگیرم ، امید وارم ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خانوم پانته آ شما که میدونی بد شانسی دس به هر چی میزنی گرون میشه لطفا یه چند وقت دست به موبایل نزن تا ما یه گوشی بخریم بعد بیا دست بزن
Iran (Islamic Republic of)
پانته آ
۱۴:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا نمیدونم از بدشانسیمه هرچی دست میزنم گرون میشه شبا خواب گوشی میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چجوری باید صدامونوبه گوش مسولین برسونیم کی قراره قیمت گوشی بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ی دختر
۲۱:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی دیگه بسوز و بساز....خط فقر شده نه میلیون خدایا چرا حقمان رو از این نامردا نمیگیری که زندگی معمولی رو به رویا تبدیل کردن...هرچی دلخوشی هرچی شاید داریم از مون میگیرن....تو ایران کسی زندگی نمی کنه فقط نفس می کشه با هزار بدبختی

البته دولت محترم که خیلی عالی بوده کارش مقصر امریکاس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گوشی دو روز دیگه ارزان میشه دلم همیشه راست میگه بچه ها حالا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوستان من دلم میگه دوروزه دیگه گوشی ارزان میشه حالا خواستید باور کنید یا نکنید دلم هر چی گفته همون شد حالا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هی میگن جنس رو رویه قیمت اولی میزارم بعد هروز گرونش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
دلت چقدر راست گفت. مگه علم اقتصاد میاد به دل نگاه میکنه. یا آدم سالم و عاقل بازار رو منتطقی تجزیه و تحلیل میکنه. الان که همه چی گرئن شد ولی امیدوارم تو مغزت و فکرت روشن شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قطعا ارزون میشه چون دلار گرون نشده ، و اگه با دلار 16300 تومنی حساب کنیم مثلا گوشیه سامسونگ آ30 اس حداقل باید 700هزارتومن ارزون بشه ، الان چون واردات نداریم به علت کرونا بستس گرون شده.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام گوشی شیائومیارزان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۶:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره راست میگید 20% میاد پایین ولی 90% میره روش بعد الکی 20% منت میزارید سر مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من الان اصلا گوشی نخرید گفتن تا یه ماه دیگه گوشی ارزون میشه ...بعد تازشم فروشنده ها یه خرده الان قیمت گوشی رو اوردن پایین برای اینکه مردم گوشیارو بخرن که تا یه ماه دیگه گوشی ارزون شده ضرر نکن...مسلما قیمت گوشی ارزون میشه
لطفا گوشی نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کجا آوردن پایین.هر روز دارم میرم قیمت میگیرم هر روزم داره 50 تا 100 هزار تومن بالا میره یواش یواش..
میترسم نگیرم همینم گیرم نیاد
اینجا ایرانه.چطور پراید یه شبه شد 90 تومن یا ماشینهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سامسونگs10پلاس، یک ماه پیش 11200 بود الان شده 13700.
یعنی اینقدر حباب دیگه.
پس چرا این حباب ها نمی ترکن.
Iran (Islamic Republic of)
سوین
۱۲:۱۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خواهشا بهم بگین دقیقا کی ارزون میشه چون بعد چن سال میخواستمدیه گوشی خوب بخرم که قیمتا ۲ میلیون افزایش یافت بعدش زد گوشی خودم سوخت حالا نه میتونم گوشی خودمو تعمییر بدم قطعه هاش تو ایران نیست و نه میتونم یه گوشی بخرم و میخوام a30s بخرم لطفا آگاهم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا من مثل شمام
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۲۱:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من می خوام ی گوشی a10بخرم لطفا بهم بگین ک کی گوشیa10ارزون میشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۸:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دوهفته دیگه تولدمه گوشیa10s۳۸۰۰بود امروزشد۲۷۶۹خداکنه پاین بیاد ولی من که چشمم اب نمیخره عوضیا تمیدونم کارشون چی بود خدایی اگه کسی فهمید گوشیa10sیاa51smارزون میشه بیاد توی ایمیل من بهم بگه ترو به خدا دستتون دردنکنه تروخدا
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین باور
۱۱:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی گوشی a20sارزون میشه منم خیلی بد شانس هستم همین که میخواستم گوشی بخرم کرونا اومد بعد باز میخواستم بگیرم گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۳:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه بدشناس تر ازمن هم هست ؟
۲ ساله با یه تبلت خراب دارم به زور خودمو سرگرم کنم که دیدم ۲ میلیون گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
منم دقیقا با یه تبلت و یه گوشی ساده میگذرونم تا ببینم چی میشه...
Iran (Islamic Republic of)
محمد از کرمانشاه
۱۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من هیچ گوشی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشی y9s در عرض ۴ روز از ۳/۴۰۰ به ۴/۹۶۰ رسیده فرداش دوباره رفته رو ۴/۴۵۰ که مثلاً ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه فقط حرف میزنن کسی نیست عمل کنه اگه ماایرانیا دست به دست هم میدادیم اینقدمملکتمون بهم نمیریخت.داغ همه چیوبه دلمون گذاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
اتفاقا منم می خواستم بعد چندین سال انتظار بالاخره یه گوشی بخرم و برا خودم داشته باشم ولی با این قیمتا فقط می تونم گوشی نوکیای دکمه ای بخرم
بدشانس تر از من وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تروخدا یه فکری برای گوشی و لپ تاپ بکنید یه لپ تاپ خواستم بگیرم نشد اومدم گوشی بخرم قیمتا رو دیدم کپ کردم!!!
Iran (Islamic Republic of)
دانی
۰۴:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ادم بد شانس تر از من هست تا میخاستم گوشی بخرم کرونا اومد بعد گوشی گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم میخواستم اردیبهشت گوشی بخرم بعد از مدت ها بعدش کرونا اومد و قیمتا 1میلیون اضافه شده الان با گوشی نوکیا دکمه ای کارم داره پیش میره.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۰۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه تا کی گرونی من تو دلم موند یه کامپیوتر گیمینگ بخرم. حسرت اونم به دلم گذاشتید.
Iran (Islamic Republic of)
نخرید
۱۱:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا نخرید مجبور میشن ارزون بدن
خیلی نامردن خدایی
گوشی 2100 شده 2900
یه هفته ای هشتصد گرون شده
این دلّالای نامرد ملتو بدبخت گیر آوردن
نخرید تا مجبور بشن ارزون بدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه خبره آخه ، آقا من دیشب قیمت یه گوشی 3.8 بود صبح دیدم شده 5 تومن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشی 160 یورویی که معادل دومیلیون و هفتصد تومنه الان دارن ۴ میلیون می فروشن.
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۲:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چه بدبختی هست آخه گوشی a20s دو میلیون و سیصدهزار تومان بود الان شده سه میلیون و نهصد هزار تومان این چه کاریه آخه گوشی ها دو نیم میلیون گرون تر شده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشی ۲۵۰۰ امروز شد ۴۸۰۰ هزارتومان .
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۰:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشی ۲۱۰۰ شده ۳ تومن . از ایرانی بدبخت تر پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ایا در ماه های اینده موبایل ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا ***** میگید الان آ70 که 4و 600 بود شده 6 تومن اون وقت ارزون شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
saro
۲۰:۰۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشی روز به روز گرون میشه گوشی ۳۸۰۰ تومانی شده ۵ تومان در عرض یک ماه شایدم کمتر ... این دیگه آخر نامردیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان عزیز اگر دقت کنید میفهمید‌که‌ همش سیاست گوشی۱۲۰۰۰۰۰تومنی رو میکنن۲۳۰۰۰۰۰ بعد میکنن ۱۸۰۰۰۰۰بعد مردم باور میکنن که ارزون شده خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سپهدار ۸ حیدری
۱۴:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
هرچه بیشتر گرانی های اخیر در سال های گذشته و آینده نظریه در مطالعات نشان می‌دهد آنچه درسنت را به پیش می رود خیلی خوب است وبرای آن مواجه با حق را به دست آوردن آن دستور داد تا زمانی که در روستای ماوشهرما گرانی افزون تر میشود آدم های روز ارزانترین قیمت مبلمان راحتی سفید است وبرای دعوت به همکاری با امکانات کامل از فروش عزیزان۶ خودشان را اقدامات لازم صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
به نظرمن نخريدن بهتره تا دلالان نتونن سواستفاده کنن نخريد مجبوره قیمتو بياره پایین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خخخ تلفن همراه ارزن میشه توی این مملکت محاله چیزی ارون بشه مثال یک جنس دویست هزار تومنی میشه هشتصد هزار تومن بعد میان میکنند پانصد هزار تومن میگن ارزونی کردیم تا وقتی که رشوه‌خواری و دزدی توی این مملکت باشه هیچ چیزی درست نمیشه باید تمام فاسدها اصلی....
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یکی از موارد شعار سال ،جهش تولید ، این است که شرکتهای دانش بنیان دست به تولید تلفن همراه ملی بزنند،که مردم اینقدر دغدغه گران شدن گوشی را نداشته باشند،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ تير ۱۳۹۹
دست به هیچی نزنن راضی تریم.
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۷:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یادم نمیاد داخل ایران یه چیزی گرون بشه هزار تومن بیاد پایین هروقت میگن کاهش دیگه همه میدونن یعنی داریم بیچاره تر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بیمه ماشین ۲۵ درصد گرون شده بعد میخوای موبایل ارزون بشه؟
شماها اول میگین گرون نمیشه بعد گرون میشه و دیگه هیچچی نمیگید مثله کرایه ها که گرون شد، مگه قرار نبود گرون نشه؟
United States of America
ب
۱۶:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من چند وقته دارم پولم رو جمع میکنم یک گوشی مورد نظرم رو بگیرم هر چی من میدوم اون بالاتر میره و نمیشه بهش رسید ...
متاسفانه گوشی 2 تومنی شده 2900 یا گوشی 3700 شده 4600 و.. تقریبا 30 تا 40 درصد گرون شده متاسفانه در این وضع کرونایی چرا گرون شده آخه ؟
اگه تا چند روز اینده ارزون میشه نخریم اگه گرون میشه بگین بخریم تا دیگه ندویم ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
هیچ چیز‌ قابل کنترل نیست ....دیگه در رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
امام زمان هم مونده اگه بیاد چجوری درستش کنه. هی دست دست میکنه فکر کنم نیاد فهمیده درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
میاد پایین. نگران نباشید. مگه خونه نیومد پایین. دلار نیومد پایین. گوشت نیامد پایین. پراید نیومد پایین. اینم میاد پایین. همه چیز میاد پایین.مملکتمونو دست کم گرفتید ها........
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
گوشی ای که 2 تومن میخاستم بخرم شد 2400 دیگه نتونستم.چجوری حساب میکنید شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
دروغه من تو کار موبایلم بعضی از مدل ها تا ۳۵ درصد افزایش هم داشته
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حال خوبه باشگاه خبرنگاران جوان؟
موبایل ارزون شده؟ کجا ارزون شده موبایل فقط برج 10 و 11 ارزون بود و به پایین ترین حد رسیده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۴:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ممنون
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
توهم زده...
تجربه نشون داده بازاریان ایران از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم اسستفاده میکنند. از نبود وسایل بهداشتی و فروش چند برابر قیمت گرفته تا خرید یه گوشی از روی اجبار که فروشنده میگه دیگه تولید نمیشه و تو بازار نیست....
واقعاً ایرانی ها عجب انسانهایی هستند..
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یه سری به بازار استان کردستان بزن تا بفهمی ایرانیا چطور ادمایی هستن فروشنده های استان کردستان جنس اصل و بدل رو میزاره جلوت و میگه کدوم اصله کدوم بدل اینطوری قضاوت نکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا 20 درصد کاهش داشت؟
من برج 11 98 ردمی نوت 8 رو با قیمت 2300 خریدم
همین گوشی مدل 64 گیگش الان بالای 3میلیون هست؟ چطوری 2 ماه آخر سال 20 درصد کاهش داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ارزون نمیشه یک گوشی من ۴۰۰ خریدم الان که قدیمی، کهنه و دسته دو شده، شده ۱۷۰۰ به نظرتون چقدر باید ارزون بشه که برگرده سره جاش؟
جهش گرانی خیلی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ارزون نمیشه یک گوشی من ۴۰۰ خریدم الان که قدیمی، کهنه و دسته دو شده، شده ۱۷۰۰ به نظرتون چقدر باید ارزون بشه که برگرده سره جاش؟
جهش گرانی خیلی بوده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
قیمت‌ها بالا رفته که کاهش بیدا نکرده
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ارزان شود دوباره چند برابر شود اینجا بازار ثبات نداردیا بخرند که گران نشه یا صبرکنند پایین بیاد شک اجازه تصمیم درستی نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
همه دوست دارن ارزونی بشه ولی جان انسان ها مهمتره ‌‌‌‌‌‌....


یک روز خوب میاد بهم گل شیرینی بدیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ی دختر
۲۱:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو این مملکت کسی گل و شیرینی نخواست فقط بزارن نفس بکشیم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
گوشی دو میلیونی شده 10 میلیون قراره فروش پایین نیاد؟
آخرین اخبار