پوربافرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدامات انجام شده در بحث کرونا؛ الگو یی برای جهش تولید است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات صورت گرفته در بحث کرونا می‌تواند الگو و مقدمه‌ای برای جهش تولید باشد.

اقدامات انجام شده در بحث کرونا؛ الگو و مقدمه‌ای برای جهش تولید است/ با توجه به نیاز و وضعیت کشور در ۳ سال اخیر شعار تولیدبرای نام سال انتخاب شدعباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: بر اساس نیاز کشورمان برای ایجاد شکوفایی اقتصادی باید تولیدات خود را افزایش دهیم، چرا که اگر تولید رونق بگیرد، بیکاری کم شده و اشتغال ایجاد می‌شود و قطعا شکوفایی اقتصادی در کنار الزامات دیگر رخ می‌دهد.

او افزود: با توجه به نیاز و وضعیت کشور، مقام معظم رهبری در ۳ سال اخیر بحث تولید و اشتغال  را برای نام سال انتخاب کردند. امسال هم در ادامه این مسیر با توجه به تولید خوب، با کیفیت و تولیدی که منجر به خود کفایی، کاهش وابستگی، کاهش واردات و حتی زمینه صادرات را ایجاد کند، «جهش تولید» انتخاب شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الزامات «جهش تولید»مشخصا عوامل مختلفی است که باید در بررسی‌ها و نگاه‌هایی که صاحب‌نظران و متخصصان دارند به آن‌ها پرداخت به عنوان مثال بحث کیفیت، دانش بنیان، رقابت، ارتقا در سطوح مختلف می تواند جزء این الزامات باشد.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 


نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بعد از بیماری کرونا در کشور به وجود آمد ، می‌توانیم یک الگو و مقدمه را برای «جهش تولید» در حوزه الزاماتی که برای مبارزه با بیماری کرونا وجود داشت مثال بزنیم، زیرا  تا قبل از بیماری کرونا تولیدات برخی از اقلام مانند دستکش و ماسک در  سطح معمولی  قرار داشت، اما  با شیوع این ویروس وضعیت متفاوتی حاکم شد و عناصر مختلف در کنار هم قرار گرفتند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

پوربافرانی تاکید کرد: برای مقابله با کرونا در حوزه دانش بنیان، تولید، خطوط تولید، تولید محتوای علمی، کیت‌های آزمایشی و بررسی‌های حوزه درمان اتفاقات مثبتی صورت گرفت که می‌تواند الگو و مقدمه‌ای برای «جهش تولید» باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار