ثبت ۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه

با ثبت ۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه، تعداد مبتلایان به این بیماری از مرز ۴۰۰ تن عبور کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام مقامات روسیه شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در این کشور به ۴۳۸ نفر رسیده است.

با شناسایی ۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه، شمار مبتلایان به این بیماری از ۴۰۰ نفر گذشت. از این تعداد تنها یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است. منابع پزشکی روسیه می‌گویند این فرد نه بر اثر ابتلا به کرونا بلکه به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست داده است.

همچنین بنا به گزارش خبرگزاری الجزیره، شهردار مسکو برای کسانی که بالای ۶۵ سال هستند و یا به بیماری مزمن دچارند، ممنوعیت آمد و شد وضع کرده است. روز یکشنبه یک منبع آگاه اعلام کرد گزارش‌های منتشره از سوی منابع دولتی درباره تمایل مقامات روسیه به اتخاذ اقدامات قاطع برای تشدید قرنطینه در این کشور نادرست است.

روسیه از اولین کشور‌هایی است که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، مرز‌های خود با چین را بست و از مردم خواست تا اقدامات احتیاطی را در پیش گیرند.

کرونا تاکنون ۳۳۸ هزار و ۷۲۴ نفر را آلوده کرده و جان ۱۴ هزار و ۶۸۷ تن را نیز گرفته است. از این میان ۹۹ هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند. در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کره جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار