نوروزی شاد در خانه، با طرح‌های خلاقانه کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن درخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح‌های "پیک‌امید" و "مسابقه بازی سازی" را با هدف ایجاد نشاط،خلاقیت و تعمیق روابط والدین و فرزندان طراحی کرده است.

سید محمد قلمکاریان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران از جوان   گفت: در روز‌های شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروز کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها کنار والدین خود حضور داشته باشند و ما می‌توانیم از این رویداد پیش آمده که باعث شده تا تمام اعضاء خانواده در خانه بمانند برای گذراندن وقت بیشتری بایکدیگر، خلق لحظات شاد و تعمیق بیشتر روابط خانوادگی استفاده کنیم. با تلاش داوطلبانه مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در طرحی به نام "پیک امید" , محتوا‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، آموزشی وسرگرمی تولید و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه باید در هر شرایطی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و در حال حاضر ماندن در خانه فرصت بیشتری به خانواده‌ها برای ارتباط نزدیکتر و در کنار هم بودن میدهد ادامه داد: در طرح پیک امید که به صورت کشوری اجرا میشود گزیده‌ای از پویانمایی ها، فیلم‌ها و کتاب‌های کانون بصورت رایگان برای استفاده خانواده‌ها منتشر شده است و علاقه‌مندان میتوانند برای دسترسی به پیک امید کانون به سایت http://omid.kpf.ir مراجعه یا با هشتک‌های #در_دل_دارم_امید، #کانون_امید و #پیک_امید را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف اصلی کانون پرورشی تربیت نسل هنرمند، آشنا با تاریخ ادبیات فرهنگ مضامین دینی و اجتماعی است افزود: پیک امید فرصتی را فراهم میکند که والدین شناخت روحی بیشتری از فرزندان خود بدست آورند و از علاقه مندی‌های آنان مطلع شود، این طرح با در اختیار قرار دادن محتوا‌های مختلف، معرفی فیلم و کتاب و ... فرصتی برای یادگیری و قوی‌تر شدن ارتباط میان والدین و فرزندان است.


تعطیلات نوروز را در خانه بازی سازی کنیم


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: طرح دیگری که توسط کانون پرورش فکری اصفهان طراحی شده، "مسابقه بازی سازی" با شعار"تعطیلات نوروز را در خانه بازی سازی کنیم" است که کودکان و نوجوانان به کمک والدین انواع بازی‌های جدید را در خانه خلق میکنند.



سید محمد قلمکاریان ادامه داد: در همین راستا خانواده‌ها می‌توانند بازی جدیدی را طراحی کنند و با فرزندان خود اجرا کنند یا اینکه با تغییر بازی ها، طرح‌هایی تازه خلق کنند تا بتوانند بازی‌ها را در خانه و در کانون گرم و صمیمی خانواده خود اجرا کرده و طرح‌ها و ایده‌های خود را برای کانون پرورش فکری ارسال کنند تا به بهترین و برترین بازی‌ها و اید‌های سرگرمی جوایزی توسط کانون پرورش فکری اهدا شود.

او افزود: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند انواع بازی‌های حرکتی و مهارتی، فکری، دیجیتالی و. را طراحی و اجرا نمایند این بازی‌ها می‌تواند فردی یا گروهی طراحی و اجرا شود و پس از طراحی و آماده سازی بازی‌ها خانواده از این بازی‌ها فیلمی با مدت زمان ۹۰ ثانیه الی ۲ دقیقه تهیه و به آدرس  peykomid۹۹@gmail.com ارسال نمایند.

سید محمد قلمکاریان در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان ۷ الی ۱۵ سال با مشارکت اعضاء خانواده خود می‌توانند در این طرح شرکت کنند و همچنین لازم به توضیح است که آثار ارسالی باید دارای نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام بازی، تعداد شرکت کننده و گروه سنی باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ است.

او در ادامه بیان کرد: پس از اتمام زمان و بررسی بازی‌ها طی مراسمی از برگزیدگان این طرح نیز تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.