رئیس انجمن رادیولوژی:

سی تی اسکن برای غربالگری مبتلایان به کرونا مناسب نیست

صانعی گفت: سی تی اسکن برای غربالگری و چکاپ بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی صانعی، رئیس انجمن رادیولوژی اظهار کرد: برای تشخیص بیماری کووید ۱۹  انجمن رادیولوژی و گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز مشاوره‌ای جهت تشخیص دقیق افراد مراجعه کننده به این بیماری را تشکیل داده است؛ این کار با محوریت بیمارستان مسیح دانشوری و شهدای تجریش انجام می‌شود.

او ادامه داد: برای این که مردم کمتر در معرض تشعشع و تابش قرار بگیرند پروتکل‌های دقیقی تعیین و به تمام بیمارستان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است تا به طور دقیق کار تشخیص و تصویربرداری از آن‌ها انجام شود.
 
حقیقت خواه متخصص رادیولوژی گفت: لکه‌های سفید بر روی ریه نشان دهنده درگیری ویروس کرونا است که با تصویربرداری به طور دقیق تشخیص داده می‌شود.
 
او بیان کرد: سی تی اسکن با اشعه ایکس روش تشخیص دقیق و مناسب ویژه افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ است، اما استفاده بی‌مورد از این روش توصیه نمی‌شود. سی تی اسکن برای غربالگری و چکاپ بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست.
 
این متخصص رادیولوژی ادامه داد: برای تصویربرداری از زنان باردار مشکوک به کرونا پروتکل‌های دقیق مشخص شده است؛  این پروتکل‌ها توسط انجمن رادیولوژی تهیه و به تمام مراکز تصویربرداری سراسر کشور ابلاغ شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار