درخواست لاریجانی برای ایجاد سپر زیستی در خراسان، گیلان و اصفهان برای مقابله با کرونا

رئیس مجلس در تماس تلفنی با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان خواستار ایجاد سپر زیستی در این استان‌ها در برابر شیوع کرونا شد.

به گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان آخرین تحولات و اقدامات در مقابله با کرونا و راهکار‌های مدیریت هرچه بهتر این بیماری در استان‌های مذکور را مورد بررسی قرار گرفت و از خواستار ایجاد سپر زیستی در این استان‌ها در برابر شیوع کرونا شد.

لاریجانی در این گفت و گوها، بر تقویت آمادگی‌های مورد نیاز سه استان خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و منابع تخصیص یافته تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی اغلب استان‌های کشور در مواجهه با بیماری کرونا قابل تقدیر است و آمار‌های امید بخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا از آن‌ها دریافت می‌شود؛ لذا هریک از استان‌هایی که میزان درگیری در آن‌ها بالاتر است، باید با تصمیمات ملی، مدیریت میدانی و همکاری مردم سپر زیستی در برابر کرونا ایجاد کنند.

وی کاهش میزان سفر‌های نوروزی از ۱۸ میلیون به ۳ میلیون سفر را بی سابقه برشمرد و عنوان کرد: هر چند بهتر بود این ۳ میلیون سفر هم صورت نمی‌گرفت، اما این آمار بیانگر کاهش چشمگیر سفر‌های نوروزی است و نشان می‌دهد که جاده‌های مواصلاتی در برخی استان‌ها به خوبی کنترل شده است.

در این تماس‌ها مقرر شد، آماده سازی و تجهیز مراکز درمان تکمیلی برای بیمارانی که دوره نقاهت را می‌گذرانند، در این سه استان پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگو‌ها همچنین خواستار آماده سازی طرح جامعی از سوی هر استان متناسب با پیش بینی شرایط احتمالی و اقتضائات آن استان برای آمادگی مقابله با شرایط و سناریو‌های متفاوت وامکانات و اقدامات ضروری و متناسب با هر سناریو شد.

لاریجانی در این گفتگو‌ها همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های محلی موجود برای ارائه الگو‌های استانی با توجه به ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی هر استان در جهت رفع مشکل آسیب پذیری کسب و کار‌ها از شیوع کرونا تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی دراین گفتگو‌ها اظهار داشت: باید به نحوی برنامه ریزی کرد تا ضمن تبادل تجربیات از تدابیر موثر صورت گرفته در سایر مناطق به ویژه در زمینه کاهش سفرها، اجتماعات و تردد‌های درون استانی و درون شهری استفاده و همکاری مشترک بین استان‌ها در این خصوص پیگیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با استانداران گفت: بسیج کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، محور مهم مقابله با کروناست که باید به آن توجه کافی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در گفتگو با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر ساماندهی روند ضدعفونی فضا‌های پر حضور و پرتردد به نحو کارشناسانه و با رعایت استاندارد‌های فنی تاکید کرد.

همچنین در این گفتگو‌ها تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز هر استان و برنامه زمانبندی و اقدامات مربوط به تهیه آن‌ها توسط رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار