معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

باغبانان هشدار‌ها نسبت به یخ‌زدگی سردرختی‌ها را جدی بگیرند

رضایی گفت: کشاورزان و باغبانان استان سمنان به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سردرختی‌ها، هشدار‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بارش برف گفت: امکان سرمازدگی سردرختی‌ها با کاهش دما دور از انتظار نیست و لازم است کشاورزان با اجرای تمهیدات لازم از سردرختی‌های خود در برابر سرمازدگی محافظت کنند.

او ادامه داد: آبیاری درختان مهمترین راهکار در مقابله با سرمازدگی به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌شود کشاورزان در صورت دسترسی به آب حتما نسبت به آبیاری باغ خود به منظور حفظ سردرختی اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: آبیاری درختان در زمستان در اصطلاح یخ آب گفته می‌شود که موجب تاخیر در یخ‌زدگی و حفظ درختان می‌شود.

رضایی تصریح کرد: روشن کردن وسایل گرمایشی در باغ برای امشب به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سردرختی به کشاورزان استان سمنان توصیه می‌شود.

او گفت: آتش زدن باقیمانده گیاهان و ایجاد منبع حرارتی در باغ‌های استان سمنان در امشب برای جلوگیری از یخ‌زدگی درختان موثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یخ‌زدگی درختان زمانی رخ می‌دهد که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد برسد و دیشب دمای هوا بالای صفر بود، ولی امشب کشاورزان باید بیشتر مراقب باشند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار