پورمحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چرخه تولید لازمه رونق اقتصادی و جهش تولید

استاندار آذربایجان شرقی گفت: چرخه تولید، رونق اقتصادی و جهش تولید را ایجاد می‌کند.

شعار سال تبریزمحمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» اظهار کرد: جدی‌ترین و مهم‌ترین مسئله امروز کشور جهش تولید، تکمیل نیاز‌های اساسی کشور و افزایش صادرات غیرنفتی است.

او گفت: اقتصاد ما در سال قبل اقتصاد بدون وابستگی به نفت را تجربه کرد و امیدواریم امسال هم چنین اتفاقی رخ دهد؛ بنابراین ضرورت دارد که تولید کشور افزایش یابد و درآمد کشور از طریق صادرات غیرنفتی تکمیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه بحث اعتماد به درون و جوانان را باید در خودمان تقویت کنیم، تصریح کرد: ادعای دشمنان ما این بود که جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را تجربه نخواهد کرد، اما با توجه به مسئله اعتماد به درون، آنها را شکست دادیم و نیاز‌های کشور را تأمین کردیم.

پورمحمدی یادآور شد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸ توانست رشد ۵۳ درصدی در صادرات داشته باشد؛ ستاد تسهیل، شورا گفت‌وگو و کمیته‌های کسب و کار فعالیت‌های بسیار تأثیرگذاری برای رفع موانع تولید انجام دادند، اما در حال حاضر مشکلاتی در حوزره بروکراسی وجود دارد.

او افزود: برای تحقق «جهش تولید» لازم است که منابع بانک‌ها در خدمت تولید باشند، اما امروز تنها ۳۷ درصد از این منابع در خدمت صنعت و تولید است؛ همچنین باید بدانیم که چرخه تولید، رونق اقتصادی و جهش تولید را ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: وجود اتحاد و همدلی در تمامی مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ البته شرایط سخت امروز این بستر را به خوبی فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: طراحی ۳ سند در استان کرمانشاه برای تحقق «جهش تولید»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار