طرح برکناری نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونستی ارائه شد

حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن طرحی را برکناری بنیامین نتانیاهو از قدرت در پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، حزب صهیونیستی «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» لایحه‌ای را به پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ارائه کرده است که به موجب آن هر نخست‌وزیری به دلیل جرایم کیفری رسما متهم شناخته شود باید ظرف مدت ۳۰ روز از سمت خود استعفا دهد.

بر اساس قانون فعلی رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر تنها زمانی مجبور خواهد بود از سمت خود کنار برود که رسما محکوم شناخته شود و تمام دادخواست‌های تجدیدنظر نیز در این خصوص رد شود.

بنا بر گزارش اخبار کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، این لایحه از طرح پیشین این حزب که در آن هیچ نماینده کنست که متهم به جرائم کیفری بود اجازه نداشت کابینه تشکیل دهد شرایط سهل‌تری در نظر گرفته است. بنا به گفته این کانال، این لایحه جدید که براساس پیشنهادی صورت گرفته است که پیشتر خود نتانیاهو نیز از آن حمایت می‌کرد، تنها در خصوص نخست‌وزیر‌هایی اعمال خواهد شد که دولت موقت تشکیل نداده باشند.

نتانیاهو ژانویه گذشته رسماً به فساد مالی، دریافت رشوه و کلاهبرداری متهم شده است. دادگاه نتانیاهو که قرار بود سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شود، به علت شیوع ویروس کرونا، تا ۲۴ ماه مه، به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار