مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا اهدای خون در استان یزد تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سایه سنگین کرونا بر سر بیماران نیازمند خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: براساس آمار به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان یزد،  اهدای خون در استان یزد تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور در وضعیت بحران قرار دارد افزود: بیماران خاص از جمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون دارند.

تقوایی ادامه داد: تمام مراحل خون گیری با رعایت استریل کامل باتوجه به استاندارد‌های بین‌المللی و کشوری صورت می‌گیرد و کادر خون گیرنده نیز  رعایت موارد بهداشتی را مورد توجه ویژه دارند.

تقوایی عنوان کرد: مرکز انتقال خون استان یزد در ایام تعطیلات نوروز نیز روز‌های هشتم، دوازدهم و پانزدهم فروردین از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر در میدان ابوذر و در روز دوازدهم فروردین نیز در مرکز اردکان دایر است و در سایر روز‌های غیرتعطیل نوروز نیز فعالیت در این مراکز روند روز‌های عادی را دارد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد خاطر نشان کرد: همشهریان می‌توانند در روز‌های عادی، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ به مرکز میدان ابوذر مراجعه کنند و مراکز اردکان، میبد و آزادشهر نیز هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۲:۳۰ آماده خون گیری از اهداکنندگان است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.