پارلمان انگلیس دست‌کم به مدت چهار هفته تعطیل شد

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس، پارلمان این کشور دست‌کم برای مدت چهار هفته تعطیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس و تلاش‌های دولت این کشور برای مقابله با آن، پارلمان دست‌کم به مدت چهار هفته تعطیل شد.

قرار بود پارلمان انگلیس از ۳۱ مارس به تعطیلات عید پاک برود، اما ترس از شیوع کرونا و احتمال ابتلای نمایندگان و کارکنان سبب شد این تعطیلات را از یک هفته زودتر آغاز کنند. هر چند پیشتر ورود عموم به پارلمان ممنوع شده و تعداد نمایندگان حاضر در مجلس عوام کاهش یافته بود.

جیکوب ریس-مگ، رئیس مجلس عوام انگلیس در حکمی اعلام کرد: «مجلس از امروز تا سه‌شنبه ۲۱ آوریل ۲۰۲۰ تعطیل خواهد بود.»

با این حال، رابرت جنریک، وزیر مسکن انگلیس در مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی در این خصوص گفت بیشتر نمایندگان تمایل داشتند مجلس به منظور نظارت بر کار دولت در مقابله با شیوع کرونا به کار خود ادامه دهد، اما محافظت از کارمندان خود مجلس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

او در ادامه اضافه کرد: «مطمئنم پس از تعطیلات عید پاک مجلس دوباره به کار خود بازخواهد گشت و فکر می‌کنم این امر بسیار مهم است. هر چه این بحران عمیق و جدی باشد، این که پارلمان به گونه‌ای به کار خود ادامه دهد مهم است.»

مجلس عیان انگلیس امروز قرار است قانون شرایط اضطراری را برای ارائه دستورالعمل به دولت این کشور به منظور مقابله با کرونا تصویب کند.

در انگلیس تاکنون بیش از هشت هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۴۲۲ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار