پیش بینی افزایش دما در استان مرکزی

دمای هوا در استان مرکزی در روز‌های آینده روند افزایشی خواهد داشت.

پیش بینی افزایش دما در استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از نظر دمایی طی روز‌های آتی روند افزایشی در استان بر قرار خواهد بود.

مرادی افزود: بررسی‌ها حاکی از عبور امواج کم دامنه ناپایدار و وجود ناپایداری‌های همرفتی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه می‌باشد که موجب وقوع رگبار و احتمال رعدوبرق در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین با ورود سامانه بارشی جدید طی روز‌های شنبه و یکشنبه بارش و رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌گردد.

هواشناسی استان مرکزی همچنین با صدور اطلاعیه شماره ۱ درسال ۹۹ با اشاره به عبور امواج کم دامنه ناپایدار و ناپایداری‌های همرفتی در روز پنجشنبه ۹۹/۱/۷ اعلام کرد این سامانه تا جمعه ۹۹/۱/۸
موجب رگبار باران و احتمال رعدوبرق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت باد بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همه استان خواهد شد.

هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه به دلیل رگباری بودن بارش‌های این فصل، میزان بارش‌ها داری پراکندگی مکانی زیادی می‌باشد اعلام کرد: به دلیل ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان آب و آبگرفتگی و لغزندگی سطح جاده‌ها در موقع وقوع بارشدر این مناطق دور از انتظار نمی‌باشد.

هواشناسی استان مرکزی توصیه کرد: در این مدت احتیاط در تردد جاده‌ای، صعود نکردن به ارتفاعات به دلیل بارش و احتمال رعدوبرق و سایر اقدامات پیشگیرانه رعایت شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.