استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش در طرح غربالگری استان مرکزی

در ستاد بسیج مبارزه با کووید- ۱۹ استان مرکزی مقررشد از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش در طرح غربالگری استفاده شود

استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش در طرح غربالگری استان مرکزی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اولین جلسه ستاد بسیج استانی مبارزه با کووید ۱۹ استان مرکزی در سال جدیدبرگزار و ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، توسط هریک از اعضا ارائه و سپس هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند از جمله ارتش، سپاه، بسیج و اصناف انجام شد تا کار‌ها و اقدامات مقابله با ویروس کرونا با یک وحدت رویه بیشتر و جلوگیری از موازی کاری در سال جدید انجام شود.

معرفی پایگاه‌ها و بسیجیان تیم‌های سالم سازی محیط و تیم‌های کمکی بهداشتی درمانی، تقسیم بندی مناطق شهری و روستایی و تقسیم کار برای ضدعفونی و گندزدایی کردن، تامین مواد گندزدایی و اطلاع رسانی جهت ثبت نام مردم در سامانه salamat.gov.ir و پاسخ به تماس‌های تلفن ۴۰۳۰ و همکاری در غربالگری کووید ۱۹ از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرر گرفت.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با اشاره به مصوبات این نشست گفت: در این نشست مقرر شد تا با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله ارتش، سپاه و بسیج و استفاده از کادر درمانی این ارگان‌ها در طرح غربالگری استفاده شود.

جمالیان افزود: مدیریت توزیع الکل بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی با فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای ضدعفونی کردن شهر‌ها و اماکن عمومی از مصوبات این نشست بود.

او با اشاره به اینکه هرشب عملیات گندزدایی و ضد عفونی سطوح و اماکن عمومی در سطح استان مرکزی بویژه شهر اراک انجام می‌شود گفت: در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای ضدعفونی کردن کلیه شهرستان‌ها نیز انجام شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.