درخواست گوترش برای حمایت جهانی از طرح سازمان ملل علیه کرونا

دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت همه کشورها از طرح سازمان ملل برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، آنتونیو گوترش ضمن رونمایی از طرح سازمان ملل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن، از همه کشورهای جهان خواست تا سازمان ملل را در اجرای این طرح همراهی کنند.

گوترش همچنین تاکید کرده که اکنون زمانی است که جهان نیازمند یک اتحاد علیه شیوع این ویروس است. وی این را هم گفت که باید تمرکز ویژه‌ای معطوف بر امدادرسانی در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا شود. دبیرکل سازمان ملل از لزوم تلاش برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشورهایی که بیشتر در معرض خطر هستند، سخن گفت. 

سازمان جهانی بهداشت نیز همزمان تاکید کرد که جهان نیازمند یک یکپارچگی برای شکست ویروس کرونا است. این سازمان همچنین از کشورهای جهان خواست تا اقدامات سختگیرانه تری علیه این ویروس انجام دهند.

سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که طرح بشردوستانه این سازمان به کمک نهادهای دولتی و غیردولتی در سراسر جهان اجرا خواهد شد. سازمان ملل از نیاز به حمایت مالی دو میلیاردی برای مبارزه با کرونا و اجرا شدن طرح‌های بشردوستانه سخن گفت. 

چین که در ابتدا مرکز شیوع ویروس کرونا بوده، اکنون توانسته تا حد بسیار زیادی این ویروس را شکست دهد. در مقابل اکنون آمریکا و غرب اروپا تبدیل به کانون انتشار این ویروس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار